Ik spuug bloed, wat moet ik doen?

Ik ben gisteren uit geweest en toen ik thuis kwam voelde ik me nogal slecht! Ik kon echt niet slapen. Toen heb ik mijn vinger in mijn keel gestoken! Er kwam wat drank en eten mee, maar ook bloed! Ik ben hier erg van geschrokken! Ik heb ook maagklachten en vaak maagzuur. Ook heb ik een ontsteking in mijn slokdarm! Weet iemand waar dat bloed vandaan kan komen? Ik heb ook geen eetlust meer, ik heb vanmiddag wat gegeten en dat smaakte me ook niet echt! Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
73.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je zelf? Je moet hier toch echt mee naar de huisarts. Hier op GV zitten geen dokters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien je medische geschiedenis (ontsteking slokdarm): contact opnemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan iemand hier zien of weten waar het bloed vandaan komt? Dit is een vraag die je aan je HA moet stellen als je dit wilt weten. Niemand kan zo via internet zien wat er aan de hand is en waar het bloed vandaan komt.

Antwoorden (8)

Bloed spugen is nooit goed...
Degene die je kan helpen is je huisarts of een telefoontje naar de huisartsen post. Het kan zijn dat je met het vinger in je keel steken met een lange nagel een wondje hebt veroorzaakt, maar dan heb je nog niet gelijk zoveel zichtbaar bloed. Zeker omdat je al maagklachten hebt mag je dit niet zomaar voorbij laten gaan. Meldt het en dan komt het in ieder geval in je medisch dossier. En mogelijk moet je even langs komen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan van een geïriteerde maagwand komen want maagzuur krijg je als je wondjes aan je maagwand hebt. Bloed kan daar ook vandaan komen. Ff naar de huisarts om een maagzuurremmer (bijv omaprozol) te halen en even te laten checken. Geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik al 3 per dag en antibiotica heb ik ook al!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zeker ff naar de dokter. Antibiotica kan 3 dagen duren voor het werkt. Omaprozol maakt maagzuur onschadelijk waardoor de wondjes aan je maagwand kunnen genezen dus dan komt de bloeding ergens anders vandaan. Jouw dokter kent jouw geschiedenis het beste, ik vanaf hier niet dus diagnose zo niet te stellen
Hoi Anne, ik mag hopen dat je met zulke maagklachten geen ALCOHOLISCHE dranken tot je neemt. Dat vinden je maag en slokdarm niet fijn. Een ontstoken slokdarm kan lichtjes bloeden, maar ook een geirriteerde maagwand kan wat bloedverlies geven.
Je geeft aan dat je hebt overgegeven. Door een krachtige braakreflex kunnen er in de maag ook kleine scheurtjes ontstaan waar wat bloed uit kan sijpelen. Dit heet met een medische term: "Mallory-Weiss". Op onderstaande link kan je wat meer lezen.
Verder raad ik je aan om lief te zijn voor je slokdarm/maag: geen alcohol of scherpe en pittige spijzen. Drink lekker water, thee of warme melk. Als het maar spoortjes bloed zijn wat je gebraakt hebt en geen plassen bloed, zou ik vandaag gewoon rustig aan doen. Morgen even met de huisarts bellen om te overleggen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, zeker het advies om geen alcoholische dranken te nuttigen, een +
Het kan zijn dat er na aanleiding van het braken en klein bloedvaatje in je keel of slokdarm gescheurd is ,dat zou onschuldig zijn.Maar jij geeft aan ook minder eetlust te hebben en al een aandoening aan je slokdarm te hebben,dan is het verstandig om naar je Huisarts te gaan om even het eea. uit te laten sluiten.
Even dieet houden,licht verteerbare maaltijden en heldere vloeistoffen drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men kan denken aan een spontane uiting en protest van je onrustige maag en slokdarm. De alcohol kan je de das om hebben gedaan. Weet je,, alcohol verdraagt de maag slecht als hij erg gevoelig is zoals bij jou. Ook ik ken dat probleem en weet maar al te goed hoe ik het moet bezuren als ik een drankje neem. Maar als je bloed spuugt zou ik toch maar eens naar mijn huisarts gaan en denk niet gelijk het ergste hoor er zijn zoveel dingen wat een rol kan spelen. Waarschijnlijk heb je ook lekker feestje gevierd met harde muziek b.v. Dat doet ook je maag geen goed. Het trilt namelijk erg in je maagstreek en raakt zo nog erger uit balans. Maar deze dingen ervaar en weet je waarschijnlijk zelf maar is soms moeilijk om die dingen uit de weg te gaan.
Er zijn medicijnen om je maag tot rust te brengen. Bij de apotheek of drogist kun je "Iberogast" kopen. Het zijn druppels maar écht, ze werken goed en ook tegen de maagpijn. MAAR.....Eerst maar even naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen de slokdarm en de maag zit een sluitspiertje, dat er normaal gesproken voor zorgt dat er niets naar boven terugstroomt.
Soms werkt dat ‘poortje’ echter niet helemaal goed. Het staat dan te vaak en te lang open, waardoor er zuur maagsap vanuit de maag omhoog gaat en in de slokdarm terecht komt. Dan krijg je ‘brandend maagzuur’. Jij neemt daar Omeprazole voor, heb ik gelezen.

Maar alcohol, roken, pepermunt en chocolade kunnen het sluitspiertje verslappen.
Als brandend maagzuur lang aanhoudt, kan er irritatie, ontsteking en beschadiging optreden in de slokdarm. Daardoor kan er wat bloed bij het braken te zien zijn.

Morgen meteen naar de huisarts voor verder onderzoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is mijn probleem nou, ik ben geboren met een open middenrif waardoor dat sluitspiertje niet meer goed werkt! en ik heb reflux!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar wat moet ik dan iedereen is flink aangeschoten en ik sta er naast te kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord siska,jammer dat ik je geen plus kan geven. Anne ik begrijp je wel,maar ben zuinig op jezelf,zonder alcohol kan t ook gezellig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord siska,jammer dat ik je geen plus kan geven. Anne ik begrijp je wel,maar ben zuinig op jezelf,zonder alcohol kan t ook gezellig zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alleen langzame bloedingen in de maag zorgen voor zwart bloed, door het zuur word het zwart en brokkelig maar dit is alleen bij Langzame bloedingen
Ga maar naar de huisartenpost ... misschien heb je wel een bloedende slokdarm/maagzweer ... kan levensbedreigend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Je hebt niet 'zomaar' een bloedende slokdarm of maagzweer. Anne geeft aan al bekend te zijn met een ontsteking in de slokdarm. Om dan direct teksten als 'levensbedreigend' te noteren vind in dramatiek van de bovenste plank. Dan ben je iemand onnodig de stuipen op het lijf aan het jagen. Een dikke - van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een bot antwoord glamourgirl ! !
Rood bloed komt van ergens boven je maag, dus misschien heb je iets beschadigd door je vinger in je keel te steken, of komt het van de ontsteking af.
Bloed dat uit je maag zou zwart moeten zijn, door een reactie met maagzuur.
Desondanks: op naar de huisarts, om je slokdarm te laten controleren. Vraag dan ook gelijk of alcoholgebruik wel kan in combinatie met die slokdarm- en maagklachten, het lijkt me namelijk niet zo verstandig.

Voor de zekerheid: mocht je aan de pil zijn (anticonceptiepil), dan kan het zijn dat je deze periode niet veilig bent.