Heeft dit met depressief zijn te maken ?

Mijn moeder is bij me en heeft sinds een paar dagen na heel lange tijd een nieuwe vriend,uiteraard is ze daar vol van en praat ze er heel veel over.
Ik vind het diep in mijn hart leuk voor haar maar ik heb er tegelijk ook heel veel moeite mee.
Ik vind het moeilijk om het aan te horen hoe gelukkig zij zich nu voelt en kan ook niet blij reageren maar kan er niks aan doen.
Als ik mijn emoties laat gaan barst ik in tranen uit.
Ik heb het er echt moeilijk mee omdat ik zelf altijd afgewezen word en altijd de reden krijg "je hebt een leuk koppie maar..." ik ben dik en daarom word ik altijd afgewezen :-(
Kunnen deze gevoelens met mijn depressie te maken hebben dat ik het zo moeilijk heb als mijn moeder zo vol is van geluk en daarover praat met mij ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja dat zou kunnen. Je voelt je minderwaardig doordat je steeds afgewezen wordt en dan kan het heel moeilijk voor je zijnte horen dat je moeder nu wel een vriend heeft. Je emoties zitten nu heel hoog en waarschijnlijk onderdruk je je emoties vaak en als je je eenmaal laat gaan dan komen alle opgekropte gevoelens er in één keer uit, vandaar die waterval.
Overigens, het feit dat die mensen jou afwijzen omdat je dik bent, zegt meer over die mensen dan over jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je omschrijft kan je depressief maken, maar ik denk dat jij je gewoon onbegrepen en ongelukkig voelt. Het zou veel beter zijn om dit eerlijk aan je moeder te vertellen. Moeders zijn ook maar mensen en snappen vaak meer dan je denkt. Geen moeder wil dat haar kind zich ongelukkig voelt. Dat jij je afgewezen voelt omdat je jezelf dik vind, vind ik heel rot voor je. Misschien eet je veel omdat jij je ongelukkig voelt. Dan eet je je verdriet weg. Dus praat met iemand en probeer iets aan je gewicht te doen als jij je er niet prettig bij voelt. Suc6 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan, het kan ook zijn dat je daarom gewoon verdrietig bent omdat je het geluk wat je moeder heeft ook wil hebben.
Het hoeft niet een depressie te zijn je bent gewoon even ongelukkig en dat komt ook wel weer goed.
IK ben ook de slankste niet maar ook ik heb een partner gevonden dus voor jou is er ook echt wel 1 hoor , geen hand vol maar een land vol.
Je kan misschien ook even aan je moeder vragen of ze het er iets minder over wilt hebben , leg je gevoelens uit maar vermeld ook zeker dat je blij bent voor dr maar dat het voor jou gewoon moeilijk is om die liefdesverhalen ed aan te horen , dat zal ze ook zeker begrijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de anderen voor mij al zeiden kan je je moeder vragen om een klein beetje rekening te houden met jouw trieste gevoelens van ongewenst single zijn. Het is goed mogelijk dat jij je door dat single zijn depressief voelt. Afvallen is dan dus de noodzaak. (weet er alles van; ben zelf ook te dik maar niet depressief). Kijk eens om je heen. Hele volksstammen zijn te dik maar vinden op een dag toch een partner. Dus niet wanhopen; jouw beurt komt ook nog wel maar dan moet je niet uit depressiviteit thuis blijven zitten maar eropuit gaan. Je zou ook van een club voor dikke mensen lid kunnen worden. Hier is een link.