hoe heet deze afwijking/ziekte?

Ik heb het gezien in een aflevering van het programma Weird or what op Discovery Channel.

Het ging om een vrouw die een DNA test deed, en toen bleek dat ze 0% overeenkomst met haar 4 kinderen had.
Uit onderzoek bleek toen dat ze een hele zeldzame afwijking had die ongeveer inhield dat de moeder een tweeeiig tweelingbroertje/zusje zou hebben gehad, maar dat de 2 aparte eitjes in elkaar zijn gegaan, waardoor de moeder 2 soorten DNA heeft gekregen. Haar eigen DNA en dat van haar ongeboren tweelingbroertje/zusje. Het DNA in haar kinderen was dus dat DNA van haar tweelingbroertje/zusje en niet dat van haarzelf en daardoor was er geen overeenkomst in de DNA test gevonden.

Hoop dat het een beetje duidelijk is ;)
Weet iemand hoe deze afwijking heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook een keer gezien, heel erg zoals die kinderen ook bij die moeder werden weggehaald omdat ze ze zogenaamd ontvoerd zou hebben terwijl ze getuigen had bij de bevalling. Of was dit weer een andere reportage?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen idee (dus geen antwoord) maar vind het een fascinerende afwijking!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Lydia_Fairchild
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ze van geluk spreken dat ze zwanger was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt ja! Zoiets was er idd aan de hand! Terwijl ik het keek dacht ik : hier wil ik meer over weten, maar toen vergat ik natuurlijk helemaal hoe die ziekte nou heet ;)

Het beste antwoord

Die vrouw is waarschijnlijk een chimera.

Toegevoegd na 2 minuten:
Inderdaad zeer zeldzaam, maar zelfs wiki kent 't fenomeen, zie ik ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chimera_(genetics)

Toegevoegd na 4 minuten:
Daarmee heb je inderdaad twee soorten DNA, en als ze net op de verkeerde plek testen, kan het lijken alsof je DNA niet overeenkomt met wie je eigenlijk bent, of kan er sprake zijn van een genetische afwijking die zich helemaal niet laat zien zoals normaal is voor die aandoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi,
Chimaera heet deze afwijking.