Mag tandarts verdoven na een CVA?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee! Weet even niet neer waarom, vandaar reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel je chirurg even, deze weet het antwoord op je vraag, een chirurg zal altijd bereid zijn vragen van zijn patienten te beantwoorden, leg ook je andere zorgen gelijk voor, sterkte in deze moeilijke tijd.

Het beste antwoord

Een tandarts spuit een heel klein beetje verdovende vloeistof nabij de zenuw van je kaak. Het gebied dat daarna verdoofd is beperkt zich tot het gebied dat bij de verdoofde zenuw hoort. Kaak, mond, lippen. Na een beroerte mag een tandartsverdoving in het algemeen wel, maar dat hangt er wel van af of er andere risicofactoren zijn en wanneer het CVA heeft plaatsgevonden. Was het CVA korter dan een jaar geleden dan is het verstandig dat de tandarts even met de behandelend specialist overlegt. Lokale anesthesie na TIA's worden ontraden.