Wat is er aan de hand met mijn pink?

Gisteren was ik een lekker potje aan het stoeien met mijn broer, vervolgens viel hij met zijn volle lichaam op mijn pink. Mijn pink zat vast tussen de vloer en zijn lichaam, dat voelde (zoals je waarschijnlijk kunt begrijpen) niet erg goed..

Op dat moment had ik veel pijn, had een heel brandend gevoel maar kon hem nog wel (enigszins) bewegen.

Na enkele minuten ging het brandende gevoel om in een tintelend gevoel, vooral als ik hem aanraak.
Mijn pink is verder vrij gevoelloos, het voelt in ieder geval verre van natuurlijk.

Toen ik vanochtend wakker werd, was er tot mijn verbazing nog niks veranderd.

Mijn pink is nog steeds gevoelloos, en tintelt (vooral bij aanraking).

Mijn vraag is of iemand weet hoe dit komt, ik neem aan dat hij niet gebroken is aangezien ik hem nog kan bewegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dikke kans dat de zenuw of de pees een tik heeft gehad of klem heeft gezeten en een beetje beschadigd is geraakt. Normaliter komt dat op den duur vanzelf weer goed. Je kunt er mee naar de dokter, maar die zal er weinig aan kunnen doen. Slechts in ernstige gevallen en als het heel lang duurt, kan het zijn dat er een zenuw of pees bekneld blijkt en een operatie noodzakelijk is. Voor alle zekerheid dus even een dokter naar laten kijken, maar dat hoeft niet per se met stoom en kokend water. Anders is het als je pink verkleurt, dik wordt en rood of je hem niet meer kunt bewegen ; dan is wat meer spoed aan te bevelen.

Tip: bezoek eens je arts of eerste hulp. Gevoelloos en tintelen klinkt me wat tegenstrijdig, maar het zou kunnen dat er een zenuw beklemd is geraakt of zo. Als je de pijn precies kunt localiseren (je vinger erop kunt leggen is dat een indicatie dat toch sprake kan zijn van een breuk. Ik zou zeggen: koelcompres erop en linea recta naar iemand die medicijnen gestudeerd heeft en niet volledig vertrouwen op allerlei vage anonieme bronnen op een of andere website!

ik heb dit ook gehad. Bij mij is het gevoel na 4jaar nog zo. Bij mij lag de persoon langer op mijn pink omdat hij zelf iets had gebroken. Bij mij is het wss permanent beschadigd, in de zenuwen. Het is al wel minder, ik kan er alles mee maar bij aanraking is het een vreemd gevoel. Je arts moet zowieso geconsulteerd worden want mss heb je wel wat gebroken of beschadigd. Je weet maar nooit. Beter tijdig ingrijpen dan te laat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100