Kun je afvallen door middel van een bubbelbad?

met een trilband kun je afvallen..
nu zat ik gister heerlijk in een bubbelbad en alles trilde lekker mee door de bubbels :-)
Komt dit op het zelfde neer als een trilband?
zou je door elke dag een sessie in een bubbelbad dus af kunnen vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betwijfel of überhaupt ooit is aangetoond dat een trilband een afslankende werking heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met een trilband echt zou afvallen, sliep ik in een tril-hangmat denk ik. Maar helaas....

Het beste antwoord

Als alles zo hevig trilt dat je spieren heel erg snel moeten spannen en ontspannen kost dit theorertisch gezien energie en val je er dus van af. Ik heb grote twijfels of een bubbelbad sterk genoeg is om dit te doen. In iedergeval geen enkel bubbelbad waar ik in heb gelegen heeft de kracht om dit te doen. Ik denk dat de enige manier is om af te vallen door een bubbelbad is door hem te versjouwen en te intstaleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat denk ik niet. ik geloof trouwens ook niet in een trilband.
afvallen kun je alleen door voldoende beweging/sporten en opletten met wat je onder je neus in dat gat doet
al die andere apparaten is puur geldverspilling
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Je kunt namelijk alleen maar afvallen door minder te eten dan je verbrand of meer te verbranden dan je eet. En een trilband of bubbelbad mag dan wel een minimale passieve beweging veroorzaken, je doet daar verder (vrijwel) niets voor, dus zet het geen zoden aan de dijk, op zijn minst. Wel kan de masserende werking wellicht het weefsel iets verstevigen, maar ook dat is mondjesmaat, en vet verbrand je er niet bij.

De enige uitzondering die ik zou kunnen bedenken is als je iedere keer dat je trek hebt in iets lekkers in het bubbelbad duikt. Maar dan is het niet het middel zelf maar het neveneffect van het niet snoepen - zoals bij zo ongeveer alle ' werkzame' afslankmiddelen.

Dus als je normaal elke morgen ofzo niets doet en met en zak koekjes voor de teevee zit, en in plááts daarvan ga je elke dag een half uur fietsen naar het zwembad, een half uur in het bubbelbad en een half uur terugfietsen, ja, dan val je kilo's af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je moet echter wel goed opletten wat je eet. Vervolgens breek je het bubbelbad los en til je het geregeld de trap op en af volgens een vast schema een aantal malen per dag. Dan zul je zeker afvallen.

Overigens klopt het bovenstaande wel, maar wil ik je dit niet direct echt aanraden, het is misschien beter om je dieet (dus wat je eet en drinkt) goed in de gaten te houden en daar eventueel professioneel advies bij in te roepen. Daarnaast is bewegen niet slecht voor je (tenzij je het overdrijft, maar dan moet je aardig wat doen), maar bewegen helpt alleen als bijdrage aan afvallen als je meer energie verbruikt dan je binnenkrijgt, zoals hier ook al eerder werd vermeld.

Overigens is het effect van een trilband ook zeer twijfelachtig.