Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je pijn van diverticulose onderdrukken?

En kunnen jullie me wat vertellen over hoe ik het kan genezen. Hoe ik dus kan zorgen dat de pijn minder is? Hoelang duurt het gemiddeld om er van af te komen. Is het ernstig enzovoort?

Toegevoegd na 12 minuten:
bedankt, ik heb gelijk 5 liter opgedronken haha. Nou dat ook weer niet haha. Maargoed, bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
904
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is daar geen huisarts voor?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Water drinken Dat doe ik altijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een hevige aanval van diverticulitis kan worden behandeld met antibiotica en pijnstillers om de infectie respectievelijk de pijn te bestrijden. Bij antibioticagebruik kunnen probiotica zinvol zijn. Het dieetadvies is afhankelijk van de situatie.

Een diëtist kan, in overleg met uw arts, adviseren welke voeding voor u op dat moment het meest geschikt is. Wees voorzichtig met het weglaten van voedingsmiddelen op eigen initiatief, omdat er op den duur een tekort aan belangrijke voedingsstoffen kan ontstaan.

Veel mensen die diverticulitis hebben gehad blijven, wat begrijpelijk is, angstig om vezelrijke voeding te gebruiken. Persoonlijk advies en begeleiding door een diëtist is belangrijk zodat u zo snel als mogelijk is een volwaardige voeding met voldoende vezels kunt gebruiken en daarmee de kans op terugkeer van de klachten kunt verkleinen.

Lees meer hieronder:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding