Waarom moet ik 's ochtends stretchen?

Goedemiddag, ik ben 50 en mijn huisdokter zei me onlangs dat ik te stijf was en 's ochtends enkele minuten zou moeten stretchen. Waar komt dit plots vandaan?

4 jaar geleden
1.4K
Amadea
4 jaar geleden
Je begint op leeftijd te komen en doet de laatste tijd vermoedelijk minder aan lichamelijke beweging dan je voorheen deed. Dat merk je op den duur.

Antwoorden (1)

Als je wat ouder wordt en misschien wat minder beweegt worden je spieren stijver, zeker na een nacht slapen. Stijve spieren zijn eigenlijk een héél klein beetje verkrampt. Dat krijg je eruit door te stretchen.
Zet je linkerbeen naar voor; ga een beetje gebogen door de knie; rechterbeen staat naar achter; voet plat op de grond; spieren rechterbeen spannen tot je de kuitspier voelt én de achterbeenspier; nog even rechterbeen door de knie als extra.
Hierna hetzelfde aan je andere been.
Nog extra goed als je daarna even gaat fietsen (zonder ondersteuning).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Yv50
4 jaar geleden
Bedankt elder161. Het is wel zo dat ik nog elke dag fiets naar het werk (22 km/dag) dus te weinig beweging zou ik vreemd vinden. Ik zal het maar op de ouderdom steken, :-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Toch blijft het stretchen van de benen (en rekken van de armen) en eigenlijk het hele uitrekken na het opstaan erg belangrijk.