Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik bij bepaalde merken cola de volgende dag misselijk ben?

Bij diverse cola merken heb ik de volgende dag last van misselijkheid of een brandig gevoel in de keel. Maar dit is niet bij alle merken zo. Weet iemand dit hoe dit kan komen?

Niet:
Coca cola, Pepsi cola, Lidl cola, Jumbo cola, Frist Choice.

Wel:
Aldi cola, Perfekt, 3s

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoewel het niet helemaal klopt, is het natuurlijk wel opvallend dat je bij de echte merken minder last hebt van misselijkheid (coca, pepsi)
Ik stel mij voor dat er bij de goedkope merken toch wat gerommeld moet worden, om de boel een beetje op smaak te krijgen. Dat hoeft natuurlijk helemaal geen ramp te zijn, maar het zou best kunnen dat jij allergisch bent voor juist die stoffen, die van een goedkope cola een drinkbare cola te maken. Er zit denk ik niets anders op, dan gewoon echte cola te drinken.

Ik ben zelf geen cola-drinker maar zag wel toevallig in het AH foldertje van deze week buitengewoon opmerkelijke prijsverschillen.

prijs per 1,5 liter:
Coca Cola 1,49 Euro
Ah Cola 0,71 Euro
Euro Shopper Cola 0,29 Euro

Als je cola 5 keer (!) zo goedkoop wilt maken als het origineel, dan moeten daar toch ook flinke trucs voor uitgehaald worden om het lekker te krijgen, lijkt me.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mini-prijsvergelijking geeft een leuk beeld. + Ik weet eigenlijk wel zeker dat niet de ingrediënten de belangrijkste kostenpost van dure cola's zijn maar de marketing machine. Dat AH in het midden hangt is verklaarbaar, omdat al te goedkoop met inferieure kwaliteit wordt geassocieerd. Uit allerlei onderzoeken weten we dat die vlieger lang niet altijd opgaat.

Andere antwoorden (2)

een overgevoeligheid van een van de bestanddelen is heel goed mogelijk.
gezien de goedkopere merken andere middelen gebruiken voor het maken van cola als bvb coca cola.
het recept van cola is geheim, vele maken het nu na, en vele gebruiken andere ingredienten.
nu moet je dus zoeken naar het bestanddeel waar je niet tegen kan.
misschien een allergie test doen.
succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola is net zoiets als gebakken lucht, waarvan de voornaamste (spotgoedkope) ingrediënten water en suiker zijn. Het extract bevat in ieder geval cafeïne, vanille, kaneel, karamel en citroen of limoen. Anders dan de meeste frisdranken bevat het geen citroenzuur, maar fosforzuur.

Je moet overgevoelig zijn voor een ingrediënt dat niet in alle cola's wordt gebruikt, net als overgevoeligheid voor appels, die sommige mensen een branderig gevoel in mond en keel bezorgen. Misschien heb je iets aan onderstaand zelfmaakrecept, waarin nogal wat ingrediënten worden genoemd.

(PS, sluit achtergebleven afwas/schoonmaak/spoelmiddelen in je glas niet uit.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding