Trillende spier naast de knie?

Hallo, ik heb eigelijk al best een tijdje trillende spieren. Heel ongemakkelijk en een raar gevoel. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Ik overbelast ze niet hoor.

Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

Het heeft te maken met je spierspanning.
Na wat belasting (lopen, rennen, fietsen) krijgt je knie en been rust als je gaat zitten. D
e spieren zijn echter nog aan het werk waardoor je been of knie kan gaan trillen.
Als je soms iets heel zwaars til of zwaar lichamelijk werk doe voor korte tijd, heb je daarna ook vaak last van trillende armen/handen.
Spierspanning die aan het ontladen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het rare is juist, ik lig ziek in mijn bed. 6 weken lang. Was even uit bed om een ontbijtje te maken.. :o Gelukkig ga ik zo naar een fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is dat de reden! Je ligt in bed en ineens moeten je spieren in werking treden. Dat is een even grote belasting als dat een gezonde persoon gaat sporten...
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal het inderdaad wel zijn ja. Hartelijk bedankt!

Andere antwoorden (1)

Wees blij dat het gebeurd! Het is namelijk het lichaam eigen methode om de spanningen uit de spieren te halen. Ze trillen als het ware los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh okee, dat wist ik niet! Handig om te weten :)