Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk zonneallergie te krijgen door de zonnebank?

In de zomer in het buitenland krijg ik last van zonneallergie. Nu ben ik de afgelopen weken af en toe onder de zonnebank geweest. Sinds gisteren heb ik ineens bultjes die wat prikken maar vooral jeuken. Het doet me denken aan zonneallergie. Maar is het ook mogelijk zonneallergie Door de zonnebank te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk! Zelfs van blootstelling aan het licht van een gloeilamp kan een huidreactie ontstaan die valt onder de noemer 'zonneallergie'.
Kijk maar eens op de website: huidarts.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1020972992
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bepaal je huidtype.
- Huidtype 1 verbrandt zeer snel, wordt niet bruin, zeer lichte huid, vaak sproeten, rood of lichtblond haar, lichte (blauwe) ogen.
- Huidtype 2 verbrandt snel, wordt langzaam bruin, lichte huid, blond haar, grijze, groene of lichtbruine ogen.
- Huidtype 3 verbrandt niet snel, wordt gemakkelijk bruin, licht getinte huid, donkerblond tot bruin haar, vrij donkere ogen.
- Huidtype 4 verbrandt bijna nooit, bruint zeer goed, een van nature getinte huid, donker haar, donkere ogen.
Met huidtype 1 kun je eigenlijk niet onder de zonnebank. Als je huidtype 2 hebt, moet je daarmee heel voorzichtig zijn.
Luister naar je lichaam. Gaat je huid prikken of jeuken, wacht dan niet tot de timer afgaat, maar ga onder de zonnebank vandaan.
Geldt ook voor de zon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding