werk 2 dgn in de week in een schoenwinkel op kinderafdeling dus zit dan heel veel op de knieen, ben 58 jaar. kan ik hiermee mijn knieen verknoeien ??

na een dag werken heb ik veel last van mijn knieen, voel het zelfs de vlg.dag nog.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ja, daar kun je jouw knieën mee verknoeien.

Mogelijk heb je overgewicht en hebben je knieen daaronder te lijden. Je kunt wellicht beter een kussentje gebruiken om met je knieen op te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,daar kun je idd je knieen mee nar de barrebiesjes helpen! Vraag je werkgever om een zacht, dik matje, om onder je knieen te leggen. Scheelt altijd iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je leeftijd denk ik van wel ! Ben zelf 53 , en heb altijd zwaar werk gedaan , en ook vaak moeten lassen op mijn knieen . Nu kan ik absoluut niet meer op mijn knieen werken , dat houd ik niet meer uit , ze zijn beide ver versleten .

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelfs met een matje of een kussentje eronder doet het nog pijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja daar moet je mee uitkijken. Bij de Gamma hebben ze van die stratemakers-kniestukken van dik rubber. Staat misschien minder charmant maar het 'zit' geweldig... en wat is belangrijker?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daarmee worden je knieën te zwaar belast en naarmate je ouder wordt ga je steeds meer last ervan krijgen. Heeft die schoenenzaak geen lage zitjes met zo`n schuin opstaand plankje ertegen waarop de klant zijn voet zet? Gebruik ze en ga niet meer op je knieën ook al moet je een paar handelingen extra ervoor maken ( zitje halen en neerzetten) Praat anders met je baas en wijs hem op het belang ervan om een paar van die zitjes aan te schaffen (ik weet nl. niet hoe groot die zaak is) De meeste schoenenzaken hebben ze en ARBO technisch zijn ze misschien zelfs verplicht, maar dat weet ik niet zeker.
amc
13 jaar geleden
Ja, dat kan schadelijk zijn voor uw kniegewricht.
Denk aan vroeger...toen de vrouwen nog de vloeren moesten boenen op hun knieen. Of in de was zetten op hun knieen. Vele mensen hadden daardoor later last van versleten knieen. Dat betekent dat het kraakbeen ( het smeermiddel...de olie voor een knie ) wat tussen de kom en de kop van de knie zit, versleten is. Dus weg, zeg maar. Dan doet elke stap pijn....en dat bleef vroeger dan zo voor je hele leven. Nu bestaan er kunstknieen...als optie.
Beter gaat u op de hurken zitten..en dan het ene been wat naar achteren en het andere wat naar voren.
En niet blijven zitten in die stand...maar af en toe wat verzitten zeg maar. Bewegen...zodat het niet te lang stil staat en stijf wordt. En anders...gewoon een krukje nemen en daar zelf op gaan zittten. En zo kunt u ook uw werk uitvoeren. Als u het uitlegt...aan uw collega's...zullen ze het vast begrijpen en toestaan. Zoniet..dan toch!

Sterkte en groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hiermee problemen met je knieen krijgen. Net als met stratenmakers die ook hun werk voornamelijk op hun knieen moeten doen.
Probeer wat meer op je hurken te zitten. Ik weet best dat dat ook niet mee valt.
Bij het ouder worden gaan je gewrichten achteruit en heb je meer kans op artrose (slijtage).
Vooral knieen zijn hier het slachtoffer van.
Vraag de ARBO dienst in jullie bedrijf eens wat een goede oplossing zou zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou overplaatsing aankunnen vragen naar de afdeling voor volwassenen. Misschien minder leuk,maar volwassenen kunnen hun eigen schoenen wel aan/uit trekken en jij spaart je knieen