Wat kan ik het beste doen met mijn kapotte voetzolen?

Verschillende cremes al geprobeerd, huisarts, pedicure. Ik ben wanhopig! Blijft jeuken, zelfs na schimmelcreme.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Minimaal 2 keer per dag insmeren met een vet of olie en dan sokken aan.
Vooral ook meteen na het douchen smeren.
(pas op dat je niet uitglijd, zelfs met sokken aan) Kokosolie (met geur) heeft ook een anti schimmel werking. Daarnaast korte voetenbaden nemen met (bad)zout.
Ritsuka
6 jaar geleden
Wat voor sokken en schoenen draag je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ging uit van uitgedroogde voeten, vooral door de stukken huid / eelt die ingescheurd (en weggeknipt?) zijn. Maar te nat kan inderdaad ook, dit is meestal goed tussen de tenen te zien,. ook kan het allebei. Dus voeten die vaak te vochtig zijn en meteen uitgedroogd zijn als het vocht weg is.
Een goeie olie beschermt voeten tegen vocht en ademt, goedkoop spul als vaseline sluit het af. Vaak wassen is dan lastig, want van zeep en helemaal van chemische zepen met sterke ontvetters drogen je voeten sterk uit. Dat verstoort de balans en maakt de problemen nog erger.
Ik zou dan eerder afspoelen. En inderdaad vaak sokken en schoenen wisselen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ligt er aan wat de oorzaak is. Kan met je schoeisel te maken hebben. In leren schoenen kunnen je voeten beter ademen. Dan moet het nog passend schoeisel zijn. Huidproblemen kunnen ook te maken hebben met tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Zelf van mijn hielkloven en ruwe huid afgekomen, door gebruik van vitamine A.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vitamine E is ook belangrijk voor je huid. Zit onder andere in een middel als Membrasin. Voor uitwendig zou ik ook kiezen voor natuurlijke middelen, zoals met vitamine D.

Antwoorden (2)

Mijn vriend had ook dat probleem niks hielp genoeg, het bleef terug komen. Tot we Grahams’ ontdekten.
Het is gigaduur maar van superkwaliteit ik durf je te garanderen dat dit werkt. Ze hebben calendula zalf (bio enz) en zeep, shampoo enz...
wij hadden de calendula plus en dat was alles!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het idee dat deze voeten vooral week zijn, dus te vochtig. Dat kan komen door overmatig zweten, maar ook door te veel smeren met zalfjes die de huid afsluiten, waardoor het zweet niet meer uit de voetzool kan.

Wat ik zou doen:
- meerdere keren per dag voeten wassen en goed drogen (deppen met handdoek en met tissue tussen de tenen)
- na elke wasbeurt schone sokken aan
- op elk moment dat je niet perse schoenen aan hoeft te hebben: schoenen uit en eventueel ook sokken uit om je voeten te laten drogen en luchten.
- draag goede schoenen die kunnen ademen, zorg voor meerdere paren zodat je klamme schoenen tijd krijgen om te drogen. Ook schoenen moet je van tijd tot tijd van binnen wassen, zeker als je al last hebt van infecties aan je voeten.
- doe losse binnenzooltjes in je schoenen die je eenvoudig kunt verwijderen en was deze regelmatig (de meeste kunnen niet in de wasmachine, dus even met de hand in een sopje en goed uitspoelen).
- draag goede sokken, bijvoorbeeld wandelsokken waarin ook wol is verwerkt. Je voeten blijven dan beduidend droger dan in sokken van katoen of alleen synthetische vezels.
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede tips! En inderdaad, de huid moet niet worden afgesloten met vettige substanties. Huid moet kunnen ademen!