Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan ik het beste doen met mijn kapotte voetzolen?

Verschillende cremes al geprobeerd, huisarts, pedicure. Ik ben wanhopig! Blijft jeuken, zelfs na schimmelcreme.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn vriend had ook dat probleem niks hielp genoeg, het bleef terug komen. Tot we Grahams’ ontdekten. Het is gigaduur maar van superkwaliteit ik durf je te garanderen dat dit werkt. Ze hebben calendula zalf (bio enz) en zeep, shampoo enz... wij hadden de calendula plus en dat was alles!

Ik heb het idee dat deze voeten vooral week zijn, dus te vochtig. Dat kan komen door overmatig zweten, maar ook door te veel smeren met zalfjes die de huid afsluiten, waardoor het zweet niet meer uit de voetzool kan. Wat ik zou doen: - meerdere keren per dag voeten wassen en goed drogen (deppen met handdoek en met tissue tussen de tenen) - na elke wasbeurt schone sokken aan - op elk moment dat je niet perse schoenen aan hoeft te hebben: schoenen uit en eventueel ook sokken uit om je voeten te laten drogen en luchten. - draag goede schoenen die kunnen ademen, zorg voor meerdere paren zodat je klamme schoenen tijd krijgen om te drogen. Ook schoenen moet je van tijd tot tijd van binnen wassen, zeker als je al last hebt van infecties aan je voeten. - doe losse binnenzooltjes in je schoenen die je eenvoudig kunt verwijderen en was deze regelmatig (de meeste kunnen niet in de wasmachine, dus even met de hand in een sopje en goed uitspoelen). - draag goede sokken, bijvoorbeeld wandelsokken waarin ook wol is verwerkt. Je voeten blijven dan beduidend droger dan in sokken van katoen of alleen synthetische vezels.

Bronnen:
https://www.huidziekten.nl/folders/nederla...