ik ben heel bang iedereen waarvan ik hou te verliezen en ze me niet leuk vinden weet iemand misschien hoe dat komt?

Toegevoegd na 8 minuten:
heb ook vaak nachtmerries dat mijn vriendje niet van me houd en vraag dus ook heel vaak of die nog van me houd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Kimath
12 jaar geleden
Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vertrouw op je zelf
En probeer je niet druk te maken
Hou je bezig met iets anders dat kan misschien even helpen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat ook 's nachts droomde ik vaak dat ze dood gingen echt vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me heel erg af hoe het is met je zelfbeeld (zie mijn antwoord op je vraag) hoe zeker ben jij van jezelf? hoe tevreden ben je met jezelf, en hoe sterk sta je in je schoenen? stel je je afhankelijk op van anderen of heb je het idee dat je het ook wel zou gaan redden als je er alleen voor zou staan. ik denk persoonlijk dat hier de schoen wringt, dat je hang naar goedkeuring van anderen bepaald hoe jij je voelt en hoe waardevol je jezelf vindt.

Het beste antwoord

Lieve meid!!
Ik herken dit van mezelf....
Bij mij is het een vorm van verlatingsangst, heeft met mijn jeugd te maken....het kan ook uit onzekerheid voortkomen..maar dat geeft niet, je bent 14 jaar...ik heb er tot mijn 20e erge last van gehad, daarna wist ik er wel mee om te gaan, doordat ik met iemand ben gaan praten.
Ik adviseer je om naar je huis arts te gaan en hem/haar jouw verhaal uit te leggen, die kan je doorverwijzen als dat nodig blijkt te zijn..belangrijk is dat je jouw gevoelens deelt met je vriendje, zeg hem gewoon eerlijk dat je bang bent om hem te verliezen, omdat je zo gek op hem bent! Dan kunnen jullie er samen over praten en heeft hij wat begrip voor je...
Leer zelfverzekerd te zijn, je bent de moeite waard, jouw vriendje is ook gek op jou anders waren jullie niet samen geweest ;) maar weet wel, mensen komen en gaan in je leven..hoeveel je soms ook van iemand houd, of hoe hecht een vriendschap ook is..alles heeft een reden...en daar leer je van! Je zit in de pubertijd, in die periode van je leven ga je jezelf leren kennen en ontwikkelen en ik denk dat er een heleboel meisjes zijn, die hetzelfde voelen als jij..ik wens je succes en heel veel liefde toe!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel erg Bedankt!

Andere antwoorden (6)

Je hebt een negatief zelfbeeld. Er zijn kennelijk nog allerlei mensen om je heen en dat zou niet zo zijn als ze allemaal een hekel aan je hadden.
Bekijk elke blijk van vriendschap die je krijgt als het tegendeel van je sombere gedachten, want die gedachten komen alleen maar uit je eigen hoofd.
Ik weet dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar vertrouw er maar op dat de mensen die aardig voor je zijn dat niet allemaal faken.
Ze zijn gewoon in je buurt omdat ze je graag mogen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo
Hoi jij stinkt en koeien zijn paars.

[[Dat zeg ik niet, dat is je eigen nickname. ]]

Ga eens praten met je ouders om te zien of er niet iets
van een cursus "zelfvertrouwen" te regelen is.
Een paar van mijn kleinkinderen doen dat ook.
Het is niet raar en wordt vaak vergoed door de zorgverzekeraar.

Hier is een voorbeeld:
http://www.shoshin.nl/agenda/details/7-training-weerbaarheid-en-assertiviteit-voor-tienerjongens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe dat komt is dat je gebrek hebt aan zelfvertrouwen, je bent bang voor iets dat niet gaat gebeuren nu en je denkt dat ze je niet leuk vinden. Je houdt van die mensen, je ouders, familie en vriendje. Dat zul je ze dus ook wel laten merken. dromen dat je vriendje doodgaat, is misschien omdat je bang bent om hem te verliezen. Dromen zijn bedrog, weet je nog. Het is wel zo dat je vaak droomt over iets waar je mee bezig bent.Het is geen waarheid! Je bent de moeite waard, anders was je vriendje, je vriendje niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al jou angsten komen uit het niet houden van jezelf.
Belangrijk om jezelf te nemen zoals je bent,
moeilijk misschien ,nee hoor ,niets is minder waar.
Houden van jezelf, dan behoef je geen angsten en nachtmerries meer te hebben,je onzekerheid is dan weg!
En het geloof in de mensen van wie je houd komt terug.
Je hoeft niet meer te twijfelen.
Hoe doe je dat ,houden van jezelf.
Zeg elke dag,gewoon tegen jezelf en kijk in de spiegel.
"ik hou van jou met al mijn gebreken en leuke dingen omdat ik ik ben"
gr,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gun jezelf een beetje meer macht, neem je positie. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar mensen hebben jou nodig zoals ook jij hen nodig hebt. Dat mag je niet vergeten Ga na, waarom jij voor anderen, die jouw opzoeken belangrijk bent. Probeer je te verbeelden wat er zou gebeuren als bepaalde mensen voor je wegvallen. Als je vriendje bv wegvalt is dat natuurlijk heel erg maar zelfs daarna zou er voldoende -aan relaties, ambities en werk- moeten overblijven om jezelf en je eigenwaarde te bevestigen in dit leven zodat je verder kunt, zodat je weer andere voor jouw waardevolle relaties aan kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klinkt als een angststoornis zodat je het liefst steeds continu bevestiging wil hebben, maar wat je angst toch niet wegneemt. (je vriend kan het dus voor de zoveelste keer bevestigen waarbij je kan bedenken'ja maar wat nou als....' en vervolgens weer de behoefte hebt om te vragen of ie nog van je houdt)

je bent dus onzeker van jezelf waardoor dingen een grote impact op je hebben en veel bepalend zijn.

het zou dus verstandig zijn om samen met iemand (je huisarts weet vast wie je hiervoor kan benaderen en kan je doorverwijzen) te kijken waar die angst vandaan komt.
ook zijn er tips en handvaten waardoor je beter leert om te gaan met je angsten en onzekerheden.

bovendien kan je de mensen in je naaste omgeving uitleggen hoe en wat zodat deze jou hier ook in kunnen steunen.

er zijn wel manieren die minder intensief zijn hoor, maar gezien de impact die het op je heeft denk ik dat je toch dieper er op in moet gaan dan een avondje cursus of training van het een of ander. eerst de oorzaak dus, voordat je er echt gericht aan kan gaan werken.

heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx khepput. misschien komt er een reactie van de vraagsteller om te zien hoever ik ernaast zit :)