Jongen brult de hele dag alsof hij een leeuw is. Wat kan dit zijn?

Mijn broertje kent een jongetje (van een jaar of 9) die werkelijk de hele dag brult als een leeuw. Ik vroeg me af wat dit zou kunnen zijn? Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefenen voor een sollicitatiegesprek bij een dierentuin?

Antwoorden (6)

Het kan bij sommige vormen van autisme voorkomen, meestal nogal erge.
Ik ken een autist die nu (14 jaar) nog steeds dieren na doet.
Soms best vervelend maar hij heeft het wel heel erg. Hij ziet ook geen gevaar en zwaait mixers aan het snoer door de kamer heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat zelf ook aan zoiets te denken. Maar ik wist niet dat het er echt bij kon horen. Zo extreem als dit jongetje het doet heb ik nog nooit gezien of van gehoord. Volgens mijn broertje is hij echt nooit stil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dierengeluiden nagedaan totdat ik 4 werd, niet echt abnormaal ofzo. En dan meestal als ik in de dierentuin iets bijzonders had gehoord. Of een hond die heel raar blaft. Het is niet erg vaak voorkomend bij autisten behalve bij hele zware vormen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens dromer, En in dat geval had de vraagsteller dat wel al geweten denk ik.......
Het zou kunnen dat het jongetje zwaar verstandelijk gehandicapt is. Dat het zijn manier van communiceren is. Zijn moeder wil daar vast wel uitleg over geven, vraag het haar!
Amadea
12 jaar geleden
Als hij enkel maar brult en niet kan spreken, zou het kunnen dat het een vorm van autisme is. Zou kunnen! Want ik weet niets over die jongen, en ben geen arts.

De jongen in bijgevoegde website gebruikt bijna geen taal om met andere mensen te communiceren. Wel herhaalt hij regelmatig de laatste twee woorden van een ander. Ook maakt hij af en toe dierengeluiden, hij brult bijvoorbeeld als een leeuw.

Lees hieronder verder:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verhaal van autistische kinder kan kloppen, maar je hoeft kinderen echt niet meteen in hokjes te doen hoor. Heel veel "normale" kinderen doen dit ook, gelukkig maar, want dat heet gewoon fantasie!

En daar hebben kinderen tegenwoordig veel te weinig van.....nee ze hebben het wel, maar komt nooit meer tot uiting omdat pc nitendo's gameboys en al die andere rotzooi de fantasie in kinderen vermoord!

Dus geniet van dit aanschouwen van pure kinderlijke fantasie en zoek er aub niks achter. Het is echt dood normaal dat een kind een leeuw na doet hoor, minder normaal is het dat kinderen als zombie op de bank zitten met zo"n ds op schoot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd antwoorders hier krijgen meteen last van tunnelvisie. Ze weten meteen hoe het zit met beperkte info +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis echt niet meer leuk soms. Bij elk heel klein afwijkend gedrag, word er meteen met labeltjes gegooit!
Ik zal vast een hoop -tjes scoren van de mensen die DS jes uitdelen als snoep, oftewel, de zoethoudertjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Wiccalife, ben het helemaal met je eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, netjes dat je het ook uitlegt en jij hebt ook wel een beetje gelijk, vooral dat combineren van is juist. Toch zijn de bekende blokkendoos van vroeger net zo goed/al dan niet beter voor de ontwikkeling van kinderhersentjes, maar met mate gamen is geen enkel probleem.
Kinderen (volwassenen trouwens ook ;-)) kunnen tics hebben die op een gegeven moment gewoontes worden. Het is lastig deze gewoonte uit het systeem te krijgen omdat het een soort van verslavend is.
Geen idee of het dit is bij het jongetje!

Fijn weekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: ik ben geen arts en daarom is het een voorzichtig geopperde mogelijkheid..... niets meer en niets minder dan dat: het zou het syndroom van Gilles de la Tourette (GTS) kunnen zijn.

"Het syndroom van Gilles de la Tourette (GTS) is een verzameling verschijnselen die zich manifesteert als ongecontroleerde spierbewegingen en het maken van geluiden (tics). Het syndroom is vernoemd naar de Franse neuroloog Georges Gilles de la Tourette (1857 - 1904). Mensen die hieraan lijden, soms kortweg touretters genoemd, hebben een onbedwingbare drang bepaalde bewegingen te maken of bepaalde geluiden of woorden te uiten."

Meer info vind je hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Gilles_de_la_Tourette