Hoe kan het dat mijn lichaam wel bruin word, maar mijn gezicht spier wit blijft?

Ik lig graag aan het strand. elke vakantie kom ik met een super bruin lichaam terug, behalve mijn gezicht die is gewoon spierwit. Hoe kan dit? en wat kan ik hier aan doen? De verhouding ziet er heel raar uit, ik ben nu steeds geneigd om foundation op te doen, omdat de overgang anders te groot is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draag je normaal veel makeup? Door de laag die dan aanwezig is op je gezicht kan het zijn dat de UVstralen van de zon hierdoor geblokkeerd worden en je dus niet bruin wordt in je gezicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal alleen foundation, maar tijdens het zonnen heb ik nooit make-up op.
Cryofiel
12 jaar geleden
Welke gezichtsspier blijft wit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spier?
Mijn hele gezicht + hals blijft gewoon egaal wit.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, dat weet ik natuurlijk. Maar er staat: gezicht spier wit.
Ik las dat als: gezichtspier wit.
Bedoeld werd: gezicht spierwit. Spatiegebruik is toch wel belangrijk voor het leesgemak...

Antwoorden (3)

Misschien heb je een soort 'pigmentstoornis' waarbij je in verhouding minder pigment in je gezicht hebt dan op de rest van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk komt dat omdat je minder pigment in de huid van je gezicht hebt dan de rest van je lichaam..
Ook maak je vanzelfsprekend als je make-up draagt je gezicht schoon als je gaat slapen.. (of je wast het) hierdoor kan de vervelling sneller gaan op je gezicht dan op de rest van je lichaam (dikkere huidlagen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dit ook jaren gehad tot ik er door een schoonheidsspecialiste erop werd gewezen dat je je gezicht regelmatig moet scrubben en een goede dagcreme met bescherming tegen de zon en het werkt echt uitstekend heb ook nu een lekker bruine snoet
scrubben is ook goed voor je lichaam zelf zo wordt je mooi en egaal bruin en blijf je langer bruin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil ook graag af en toe scrubben, maar nu ben ik dus steeds bang dat mijn bruine kleurtje verdwijnt door het verwijderen van de dode huid cellen (zegt een vriendin), terwijl ik er toch echt van overtuigd ben dat je het pigment er niet vanaf scrubt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kleurtje verdwijnt echt niet door te scrubbe je zult zien dat je huid nog mooier en egaal er bruin wordt
en ook belangrijk is na het zonnen je huid goed te verzorgen met een bodycreme na eigen keuze