Hoe snel werkt Trachitol?

Heb al 2 x een tablet opgezogen maar noppes...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Die zuigtabletten? Denk zodra je ze op hebt dat het even duurt
Amadea
4 jaar geleden
Kan zijn dat het middel bij jou gewoon niet helpt. Zo weet ik bijvoorbeeld dat Strepsils bij mij niets doen. Dus is het zoeken naar een ander middel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mm jammer. Dan maar iets anders halen. Strepsils etc werken sowieso niet. Zit geen werkzame stof in. Trachititol wel maar helaas
Ritsuka
4 jaar geleden
Geen water drinken erna he. Gewoon rustig opzuigen, niet kauwen.
jc54
4 jaar geleden
Verwacht geen wonderen van dit soort middelen. Door het zuigen op deze tabletten produceer je speeksel, waardoor de kriebelhoest vermindert. En ja, er zitten inderdaad stofjes in die iets doen met de slijmvliezen.
Amadea
4 jaar geleden
Bij net iets meer dan de helft van de respondenten op https://www.mijnmedicijn.nl/mond/trachitol helpt het. Bij de één na een half uur al en werkt het acht uur lang en bij de ander niets of alleen vervelende allergische reactie.
SimonV
4 jaar geleden
Dat noem ik een antwoord.
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je kriebelhoest? Gorgel dan met zout water. Is een beetje vies maar het helpt wel. Een paar keer per dag een afgestreken theelepeltje in een kopje water en gorgelen maar. Dat deden wij vroeger thuis al. Bij "gewone" hoest helpt het ook. Hier nog een link waar e.e.a. wordt bevestigd: https://www.tempo-world.com/nl-nl/gezondheid/wat-te-doen-tegen-kriebelhoest/.

Antwoorden (1)

Volgens de bijsluiter bevat het middel de plaatselijk pijnstillende stof lidocaïnehydrochloride (en een bacteriegroei-remmende stof). Hierdoor wordt het keelslijmvlies minder gevoelig voor pijn. Het zou dus vrijwel direct moeten werken.
SimonV