Wat gebeurt er als bleek in je bloedbanen terrecht komt? En wat moet je doen als het in een diepe wond terrecht komt?

Is het gevaarlijk als bleek in een diepe wond of in je bloedbanen terrecht komt? Zo ja wat kan je er dan na 2 dagen nog aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets in je bloedbaan krijgen, lukt alleen door het erin te spuiten, is dit ook de vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar nelly!
Bij een diepe wond kan het ook in je bloedbaan komen.
Heel gevaarlijk want zo kan je bloedvergiftiging krijgen, wat dodelijk kan zijn.
Geen risico's nemen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, dat wist ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, vandaag dat je een tetanus prik krijgt (als je m nog niet hebt gehad omde zoveel jaar) als je iets valt op straat, en daar een wond van krijgt. Of als er bijv. een snoeischaartje, volgens mij.. op je teen valt! De bacterien schieten naar binnen, en kunnen zo gemakkelijk iets ergs veroorzaken. Dus ook oppassen met hondenbeten, enz. Tetanus lijkt me geen pretje, en kan echt dodelijk zijn jammer genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar*

Antwoorden (1)

Een niet onpijnlijke zaak lijkt mij, maar omdat je vraagt wat er na 2 dagen aan doen, lijkt het alsof de schade is meegevallen, je hebt nl verder niks opgeschreven, het beste is dat je je lichaam het bleek gaat opruimen.
Wat er in je lichaam gebeurt is dat het loog je bloed en vloedvaten gaat oplossen met als gevolg een hefitge afweerreacjtie vh lichaam om het loog zsm te verdunnen.
Mocht je er veel last, ic pijn lijden en is de pijn nog niet afgenomen, neem dan contact op met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het levensbedreigend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een grote hoeveelheid betreft wel, maar gezien je na 2 dagen nog leeft ;) en verder niet aangeeft dat je heel veel pijn hebt oid, is denk ik dat bij joi de hoeveelheid gering is.