welke zonnebrandmiddel kun je het beste gebruiken bij een zonneallergie of warmte allergie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

daar heb je speciale creme voor van allerlei merken ik zelf gebruik die van de kruidvat voor allergie en zonneblaasjes en werkt uitstekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het bij de apotheek vragen. Ik kan natuurlijk wel allerhande merken gaan opnoemen hier, maar wat bij de een helpt, hoeft bij de ander natuurlijk niet te helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij goed heeft geholpen zijn de bruining capsules van Easy Sun, en dat na 10 jaar dokteren en smeren was dit de oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
La Roche Posay verkoopt een zonnebrandcreme speciaal voor mensen met een zonneallergie. Deze heeft een hogere UVA bescherming dan andere zonnebrandcremes.

Wat veel mensen niet weten is dat de factor die op de flacon staat tegen de UVB straling is. De UVA bescherming is vaak maar 1/3 van die factor (conform EU-normen). Bij de zonnebrand van La Roche Posay is die UVA bescherming veel hoger (ik weet niet precies meer hoeveel) maar dat staat wel op de verpakking. Het is te verkrijgen bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb rock factor 60. Er zijn ook pillen voor alleen die moet je al wel in het voorjaar innemen om ze te laten werken, deze gebruik ik ook. Ik krijg normaal allemaal witte vlekken in me gezicht en rode bultjes op de rest van me lichaam. Door die crème steeds op me gezicht te smeren en die pillen heb ik er geen last meer van. Als bij een goede drogist informeert (DA ofzo) dan kunnen ze je er wel advies in geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je adviseren om bij de apotheek langs te gaan. Waarschijnlijk kunnen zij een product adviseren dat bij jouw huidtypte past.

Zelf heb ik last van zowel zonne- als warmteallergie en bij verschillende zonnebrandmiddelen worden mijn klachten versterkt. Ik gebruik nu de producten van Solait, te koop bij Kruidvat. Wanneer ik dit minstens een half uur voordat ik de zon in ga opsmeer, heb ik geen klachten. Nivea, Ambre Soleil en andere producten zijn te vet en irriterend.

Ik weet dat Piz Buin ook een speciale lijn heeft voor een gevoelige huid, maar deze zijn zeer prijzig. De producten van Solait zijn goed betaalbaar.