waaraan kun je een gescheurde en een opgerekte enkelband herkennen?

Ik ben afgelopen zaterdag ongelukkig gevallen en toen is mijn enkel dubbel geklapt en meteen werd het dik. Maar nu is heel mijn voet vanaf mijn tenen tot aan mijn knie dik en heel mijn enkel is blauw ik heb er ook veel pijn aan. Ik heb ook last van een tinteling in mijn tenen. En nou wilde ik weten waaraan je een gescheurde enkelband kunt herkennen en waaraan een opgerekte enkelband

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

ik zit toevallig nu met afgescheurde enkelbanden, en ze zeiden tegen mij dat als je onder je enkel een streep vanaf je hak tot ongeveer de helft van je voet blauw is dan heb je ze gescheurd (afgescheurd worden ze genoemd als ze voor meer als 40% zijn ingescheurd).

Ik raad je aan om hier even mee naar de huisarts te gaan. Ze hebben nu mijn enkel ingetaped en ik loop op krukken. Als je snel weer dingen gaat doen met je enkel is er een kans dat je hier last van blijft houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Ik ben meteen even naar de huisarts gegaan en nu blijkt dat heel mijn enkelbanden zijn afgescheurd en mijn scheenbeen op verschillende plaatsen gekneusd is. Ik krijg aankomende maandag gips en moet dan ook in een rolstoel omdat ik mijn voet omhoog moet houden.

Andere antwoorden (2)

Heb het zelf ook gehad en het beste is veel rust nemen.
En even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is moeilijk te zeggen. In beide gevallen doet het ondraaglijk pijn. Maar gezien het feit dat je voet tot aan je knie dik is en de enkel helemaal blauw, met veel pijn, gaat mijn vermoeden uit naar een scheuring. Het lijkt mij bijzonder raadzaam om een arts te raadplegen.