Hoe komt het dat mijn haar opeens krult?

Hoe kan het komen dat mijn haar sinds 1 á 1,5 jaar krult? Eerst was het echt superstijl en nu krult het opeens.. Ik gebruik gewoon nog altijd dezelfde shampoo, het enige verschil is dat ik gel gebruik.. Kan iemand mij dit uitleggen? En hoe moet ik dit verhelpen/voorkomen zonder stijltang / permanente stijl?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik gebruik GEEN krul/volume/glans/repair shampoo o.i.d. Gewoon Head en shoulders.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je haar verandert nu eenmaal om de zeven jaar, daar kun je niets tegen doen. Wel kun je met een stijltang aan de gang, of bij de kapper laten permanenten, maar dat laatste vind ik erg zonde. Een permanent is erg slecht voor je haar. Stijleren kan dan nog wel, als je je haar maar beschermt tegen de hitte van zo'n stijltang, met een lotion bijvoorbeeld. Je brengt het aan op (handdoek)droog haar, vóórdat je gaat stijleren. Waarom wil je het weer stijl hebben? Ik heb dik, stijl haar, maar ik zou zelf zo graag krullen willen. =)

misschien gebruik je een bepaalde soort haargel/shampoo waardoor je haar krult.

Mijn haar hield op met krullen toen mijn conditie dramatisch verslechterde. Toen mijn conditie weer wat begon te verbeteren kwamen de slagen in mijn haar ook weer langzaamaan terug. Ik ben óók veel minder vaak mijn haar gaan wassen. Ik douche iedere dag, maar gebruik maar heel af en toe wat shampoo. Het valt me op dat ik bij het douchen met alleen water er toch zeepsporen uit douche. Kennelijk blijft dat hangen. Misschien houdt de gel de zeep op een afstand?

Dat komt door hormonen dat je opeens krullen hebt, kan je ook niet zoveel veranderen. Je kan het wel met een borstel het gladder fohnen maar helemaal steil wordt het nooit zonder steiltang.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100