Hoe komt het dat mijn haar opeens krult?

Hoe kan het komen dat mijn haar sinds 1 á 1,5 jaar krult? Eerst was het echt superstijl en nu krult het opeens.. Ik gebruik gewoon nog altijd dezelfde shampoo, het enige verschil is dat ik gel gebruik.. Kan iemand mij dit uitleggen? En hoe moet ik dit verhelpen/voorkomen zonder stijltang / permanente stijl?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik gebruik GEEN krul/volume/glans/repair shampoo o.i.d. Gewoon Head en shoulders.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar anders is het echt ... onbeschrijfelijk haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu echt nieuwsgierig naar wat jij "... onbeschrijvelijk" noemt.

Het beste antwoord

Je haar verandert nu eenmaal om de zeven jaar, daar kun je niets tegen doen. Wel kun je met een stijltang aan de gang, of bij de kapper laten permanenten, maar dat laatste vind ik erg zonde. Een permanent is erg slecht voor je haar. Stijleren kan dan nog wel, als je je haar maar beschermt tegen de hitte van zo'n stijltang, met een lotion bijvoorbeeld. Je brengt het aan op (handdoek)droog haar, vóórdat je gaat stijleren.

Waarom wil je het weer stijl hebben? Ik heb dik, stijl haar, maar ik zou zelf zo graag krullen willen. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd al stijl gehad en ik vind afro-look-a-like niet zo mooi staan met m'n indische hoofd ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm.. Pak wat haarspeldjes/haarbandjes, en probeer wat dingen uit met je haar. Misschien pluist het heel erg, en zit het leuker als je er wat mousse in doet. Misschien ziet het er veel leuker uit als je het vast maakt.. Misschien een ander kleurtje erin.. Probeer eerst wat dingen uit, of vraag advies aan een kapp(st)er, voordat je besluit weer voor stijl te gaan. :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooh Daniel, sorry, vergeet die haarspeldjes hahaha!

Andere antwoorden (3)

misschien gebruik je een bepaalde soort haargel/shampoo waardoor je haar krult.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn haar hield op met krullen toen mijn conditie dramatisch verslechterde. Toen mijn conditie weer wat begon te verbeteren kwamen de slagen in mijn haar ook weer langzaamaan terug.
Ik ben óók veel minder vaak mijn haar gaan wassen. Ik douche iedere dag, maar gebruik maar heel af en toe wat shampoo. Het valt me op dat ik bij het douchen met alleen water er toch zeepsporen uit douche. Kennelijk blijft dat hangen.
Misschien houdt de gel de zeep op een afstand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt door hormonen dat je opeens krullen hebt, kan je ook niet zoveel veranderen. Je kan het wel met een borstel het gladder fohnen maar helemaal steil wordt het nooit zonder steiltang.