Kan een stel eeuwig verliefd zijn? (En met eeuwig bedoel ik; tot een van hen sterft)

Ik wil graag ervaringsverhalen horen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met verliefd? Verliefd als ' verliefd' of als ' houden van' dat meestal na de verliefdheid ontwikkeld word? Daarbij, eeuwig van iemand houden tot dat een van hen sterft is niet ' eeuwig' . ' Eeuwig' strekt verder dan de dood. Deze twee in acht genomen, JA , mijns inziens kan men eeuwig van iemand houden.

Antwoorden (10)

Mijn opa en oma zijn nog nooit gescheiden en zijn nu dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romeo en Julia....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben een hoop familieleden die 40 en 50 jaar gehuwd zijn, en zelf zijn wij 40 jaar gehuwd.
Dus het bestaat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit veel ontwikkeling in stellen die van elkaar af zijn.
Mijn opa overleed in 2001 en mijn oma houd nog steeds van hem. En voor hij overleed vroeg hij haar nog of ze ooit een ander zou nemen, lijkt mij een teken van eeuwige liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken eigenlijk geen mensen die tot hun dood vlinders in hun buik hebben als ze naar hun partner kijken.

Wel mensen die tot het eind van hun leven zeker weten dat ze ooit de goede keuze hebben gemaakt door voor elkaar te kiezen. Ze hebben dan samen al allerlei hobbels en bobbels meegemaakt, hebben vaak ook periodes gekend dat ze niet precies wisten wat ze nou voor elkaar voelden, maar kwamen uiteindelijk altijd weer bij de ander terecht. En ze vinden elkaar nog steeds de moeite waard en aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mijn grootouders houden nog steeds duidelijk van elkaar ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha oke, maar dan zou je dus eerst een discussie moeten houden over wat verliefdheid nou precies is.
Ja, een stel kan eeuwig verliefd zijn. Maar ik denk dat het zeldzaam is. Het is niet omdat een koppel heel lang getrouwd is dat ze ook nog verliefd op mekaar zijn. Soms houden ze zelfs niet meer van elkaar, maar blijven ze samen uit gewoonte.
Maar de echte liefde tot de dood bestaat.

Ik heb een bejaarde man gekend waaraan de vraag werd gesteld:
"Is de verliefdheid nog hetzelfde als vroeger, toen je vrouw nog jong en zonder rimpels was?"

Zijn antwoord was:
"Welke rimpels? Mijn vrouw heeft geen rimpels! In mijn ogen is ze nog altijd even mooi en aantrekkelijk als vroeger."

En zij zat hem aan te kijken met pretlichtjes in haar ogen.

Dàt is dus eeuwig verliefd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat verliefdheid veranderd in houden van.
Een vriend en een vriendin van mij die hebben nu ong. 1,5 jaar verkering en als ik aan hun vrraag of ze nog verliefd zijn zeggen ze af en toe een moment. Maar de meete tijd is het houden van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5 is niet echt in de buurt van eeuwig :')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1,5 jaar is nog maar een prille verliefdheid! Zij zouden nog elke dag verliefde 'vlinders in hun buik' moeten hebben.
Ha, die Brainfreeze;

Verliefdheid als een constante staat van alles omvattende opwinding en tinteling schijnt een mens maximaal 9 maanden continu vol te kunnen houden. Omdat het zoveel energie vreet zou het lichaam daarna volkomen uitgeput zijn. Maar zelfs de meest verliefde stellen zullen die vlinders in de respectievelijke buiken echt geen 60 seconden per minuut, 60 minuten per uur, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 12 maanden per jaar en dat jarenlang aan één stuk ervaren. Verliefdheid die wordt beantwoord gaat immers over in liefde en die gaat veel langer mee. Dat je van tijd tot tijd gevoelens van verliefdheid voor die geliefde houdt is dan alleen maar mooi, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf te jong voor ervaring, maar ken veel voorbeelden dat mensen tot hun dood bij elkaar zijn en waar de liefde zelfs als ze oud zijn nog vanaf straalt. Zij zeggen vaak dat ze alleen maar meer van elkaar zijn gaan houden..