hoe slecht is het om een paar dagen per maand ongeveer 10,11 paracetamols op een dag in te nemen, 3 dagen lang

Dus 30 paracetamols ongeveer per menstruatie, meestal 500 mg of 600. Ik heb tijdens mijn menstruatie ondenkbaar veel pijn, kan dan niets, en ik ga absoluut niet aan de pil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Meid, ga toch aan de pil. Het scheelt zoveel voor de menstruatie. Je kunt bijvoorbeeld maar 1x per 3 maanden ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga in ieder geval even naar de huisarts om je te laten informeren over andere opties als je echt niet aan de pil wilt of mag! Maar zoveel paracetamol slikken steeds is echt niet goed voor je lijf, dat zal je huisarts je ook vertellen. Goede tip van Joella om je moeder mee te nemen naar de huisarts! Mocht de dokter koment met het advies van de pil, dan zal je moeder daar vast mee instemmen lijkt me. Ik ben overigens niet aangekomen van de pil, mijn borsten zijn er alleen iets voller van geworden (van grote A/kleine B naar gewoon B, dus daar was ik blij mee).

Het beste antwoord

Dat is teveel. Vraag bij de dokter of je iets anders tegen de pijn kunt krijgen of ga wel aan de pil. Waarom ga je niet aan de pil?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen zijn daar van aangekomen of echt dikker geworden en ik wil geen risico nemen :) daarbij gaat mijn moeder nooit toestemming geven ervoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ook van het soort pil af. Van veel pillen wordt je niet dikker. De huisarts kan daar alles over vertellen.
Als je echt ZOveel pijn hebt van de menstruatie, en je gaat samen met je moeder naar de huisarts, kan ze na doktersadvies moeilijk nog weigeren een goede behandeling in te zetten. Lijkt me. Pil is een effectieve behandeling. Teveel pijnstillers is veel schadelijker voor het lichaam.
Kimath
13 jaar geleden
Je word echt niet veel dikker van de pil. Dat is alleen bij de pillen van vroeger, die waren veel zwaarder met hormonen.
En volgens mij kun je die zo bij de huisarts halen, en die heeft geheimhoudingsplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je dikker wordt van de pil is een fabeltje. Wel kan het zijn dat je door de verandering in je hormoonhuishouding meer honger krijgt. Het ligt er dan aan hoe je er zelf mee omgaat.
Je kan dan kiezen om te gaan snoepen en snacken, of gewoon een stuk fruit te eten.

Andere antwoorden (7)

Info van wikipedia: teveel aan paracetamol kan leverschade geven. Vuistregel ter voorkoming van schadelijke effecten (met name van de lever): niet meer dan 4 gram paracetamol per dag. Daar ga je overheen.
Ik heb zelf zeer goede ervaring met 'angel four form' (zie afbeelding). Het is een homeopatisch middel voor vrouwen.
Ik heb 3 mndn terug eenmaal een kuur gedaan (3x daags 2 tabletten - gedurende 10 dagen - beginnen weekje voor de menstruatie). Ik had met name last van heel veel bloedverlies. De menstruatie tijdens het kuurtje was heel mild en de menstruaties erna zijn ook milder van aard. Ik koop het via via (volgende potten zijn besteld).

Op internet heb ik gezocht en kan ik dit potje niet vinden, wel een andere (zie link).

Sterkte en have a nice day!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou hiervan de werking moeten zijn dan? Wat voor een stoffen zitten erin?
Een homeopathisch middel voor vrouwen lijkt me een beetje te algemeen.... De bron vermeld ook niet meer informatie.
Teveel pcm kan schadelijk zijn!

"Beschadiging van de lever kan optreden na de inname van een enkele dosis van 10 tot 15 gram paracetamol. Een leververgiftiging kan zeer pijnlijk zijn en een aantal dagen duren. Inname van een enkele dosis van 20 tot 25 gram kan fataal zijn. Bij een eenmalige inname van meer dan 70 mg/kg (ongeveer 5 gram voor volwassenen) zijn de nadelige effecten al te verwachten. Met 140 mg/kg (circa 10 gram voor volwassenen) wordt er matig ernstige leverschade gezien, en bij 200 mg/kg (ongeveer 14 gram voor volwassenen) is dit al ernstige leverschade. De absolute hoeveelheden zijn voor kinderen lager dan hier vermeld. Ook dagelijks gebruik van de normale dosering kan uiteindelijk leiden tot leverschade. Vuistregel ter voorkoming van schadelijke effecten (met name van de lever): niet meer dan 4 gram paracetamol per dag."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus 4 gram zijn 8 paracetamollen van 500 mg per dag voor een volwassen lichaam. Maar dat is al veel hoor. Ik zeg meestal 6 op een dag mag zonder risico.
Van Paracetamol mag je er maar maximaal 6 per dag innemen. Ga even langs de dokter voor advies voor je je lever enz. verpest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel veel paracetamol, en natuurlijk niet gezond voor je lever. Maar uit ondervinding weet ik hoe wanhopig je kan worden als je hevige buikpijn maar niet overgaat, terwijl je wel moet werken, naar school gaan enz.
Vraag aan je moeder om met jou naar de huisarts te gaan. Dit moet besproken worden. Er zijn betere pijnstillers waar je dan niet zoveel van moet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overleg eens met de huisarts, misschien kan er wel een andere oplossing voor die pijn bedacht worden, bijvoorbeeld 'de pil', die zorgt er voor sommigen voor dat de menstruatie iets minder hevig is.

Paracetamol in die dosering is een absolute afrader, het kan schadelijk effect hebben op de lever.
Neem bij voorkeur een pijnstiller die speciaal bedoeld is voor menstruatiepijn: Naproxen. Naproxen is het werkzame bestanddeel van o.a. Feminax .

Naproxen vermindert de baarmoederkrampen en pijn, zoals buikpijn en hoofdpijn. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan door naproxen afnemen.

Buikkrampen en pijn verminderen binnen één uur. Het effect houdt tot ongeveer zeven uur aan. De werking van de tabletten met vertraagde afgifte houdt ongeveer twaalf uur aan.

Dat is echt veel effectiever dus dan hoef je er minder van in te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'ga naar je huisarts en probeer er achter te komen waarom je zoveel pijn hebt bij je menstruatie je hoeft niet perse aan de pil maar er zijn ook goede pijnstillers die speciaal voor de menstruatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is echt niet gezond hoor, ga naar de huisarts en vraag om een sterker middel of probeer aleve feminax eens. Zal ook wel niet heel gezond zijn maar helpt bij mij goed.