Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn cirkelvormige flisen in het oog?

Heb om de paar dagen hier last van.Het zicht is wat minder,en het duurt ongeveer 15-20 minuten. Vorig jaar bij een oogarts geweest,niets gevonden.
Waarom komt dit steeds terug?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan een soort migraine zonder hoofdpijn zijn. Als je er verder geen last van hebt en het wordt ook niet erger, zou ik me niet al te veel zorgen maken en is het 'gewoon een gekkigheidje dat bij jou hoort'. Als het wel erger wordt: terug naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zien van lichtflitsen duidt op prikkeling van het netvlies. Het is dan net of een TL-lamp aan en uit flitst. Die prikkeling wordt meestal veroorzaakt doordat het glasvocht aan het netvlies trekt. Als de lichtflitsen aanhouden en gepaard gaan met veel zwarte vlekken, is een onderzoek nodig, omdat dit kan duiden op een scheurtje in het netvlies of een beginnende netvliesloslating. De lichtflitsen bij een beginnende netvliesloslating zitten altijd aan de zijkant van het gezichtsveld en nemen niet in grootte toe of af.
Lichtflitsen, die zich als gekartelde lijnen vanuit het centrum uitbreiden, komen waarschijnlijk door migraine. Zeker wanneer u daarna hoofdpijn krijgt. De flitsen zitten meestal in beide ogen tegelijk en duren 10 - 20 minuten.
Vlekken en flitsen in het oog kunnen tegelijk voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je je bloeddruk al eens laten meten?
Ik heb een tijd last gehad van een soort vlekken/bewegende kringen "in" m'n ogen. Kijken op een computerscherm tijdens m'n werk was dan een kwartier tot een half uur heel erg lastig.
Uiteindelijk maar eens naar de huisarts gegaan en m'n bloeddruk bleek belachelijk hoog. (Reden nasleep scheiding)
Medicijnen gekregen voor een half jaar. Bloeddruk zakte en kringen waren weg. En zijn tot nu toe weggebleven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding