Jeuk in gezicht en hals, wat te doen?

Ik heb al een tijdje een droge hals en gezicht. Met wat nog drogere plekjes.
Alleen sinds vannochtend jeukt mijn gezicht en half als een gek.
Het is wat rode maar niet echt veel roder.

Ik heb me gezicht met een lauw washandje gereinigd en ingesmeerd met lanette zalf.. Maar de jeuk komt er gewoon doorheen..

Dus mijn vragen
- wat nu te doen aan de jeuk
- en verder voor de droge huid in te toekomst. Heb al veel dagcreme's geprobeerd maar word alleen maar droger
Daarbij heb ik een zeer gevoelige huid..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet blijven wachten op antwoorden van de GVers en gewoon naar de dokter gaan. Misschien heb je wel een bepaald huidtype dat veel meer aandacht nodig heeft.
Sterkte.

Het beste antwoord

Met zo'n gevoelige huid kun je beter niet zelf gaan dokteren maar een afspraak maken met je huisarts!

(Overigens is lanettezalf het allerbeste voor een droge huid,deze zal je ook van je huisarts hebben neem ik aan,bij mij werkt dat ook perfect maar ook niet voor mijn gezicht,sterker nog het gaat dan nog meer jeuken!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zalf heb ik gekocht een tijdje geleden voor iets anders op advies van de apotheker(zelfzorg product) Ik kijk het even aan anders ga ik bellen. Of eventueel aan de dematoliog vragen als ik daar voor iets anders ben. Dank je
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het niet langer aankijken want zeker met dit weer zal het niet vanzelf overgaan! Als je toch al een dermatoloog hebt kun je die toch bellen?
De lanettezalf wordt trouwens vergoed door de verzekering dus hoef je niet zelf te kopen. Veel sterkte
Groet vlindertje

Andere antwoorden (1)

het lijkt alsof je last heb van een erg droge huid.

misschien heb je nivea in huis, dat is een hele goede veilige creme.
morgen kan je het best even een afspraak met de huisarts maken en een verwijzing indien nodig naar een dermatoloog/huidarts vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is waarschijnlijk het best om al je dag- en nachtcremes tijdelijk niet te gebruiken.
misschien is je gevoelige huid wel daardoor van slag.

voor de jeuk nu is koel houden een goed idee.