Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Heeft het zin om met pijnlijke knieën naar de dokter te gaan?

Ik heb slappe knieën en enkels. Dit zit in de familie.
Ik wil trainen voor de Nijmeegse vierdaagse maar na een klein rondje van een kwartier op goede wandelschoenen krijg ik last van mijn knieën.
Kunnen doktoren hier wat aan doen?
Ik ben 1.90 meter lang en weeg 84 kilo.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, want de dokter kan je helpen om er achter te komen waarom je pijnlijke knieën krijgt. De dokter kan je informatie geven en mogelijk verwijst hij/zij je door naar een fysiotherapeut of een andere arts. Dat je pijn krijgt is een teken dat er iets niet helemaal goed gaat. Het is belangrijk dat je weet waar je op moet letten, zodat je kan voorkomen dat het erger wordt. Voor nu is het alvast belangrijk dat je luistert naar je lichaam. Belast je knieën niet teveel. Loop liever meerdere keren per dag een klein stukje, dan in één keer zo ver mogelijk.

Jazeker heeft zeker zin om naar de huisarts te gaan met deze klachten. Deze kan bepalen waar je het beste terecht kunt om de klachten te verhelpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100