Heeft het zin om met pijnlijke knieën naar de dokter te gaan?

Ik heb slappe knieën en enkels. Dit zit in de familie.
Ik wil trainen voor de Nijmeegse vierdaagse maar na een klein rondje van een kwartier op goede wandelschoenen krijg ik last van mijn knieën.
Kunnen doktoren hier wat aan doen?
Ik ben 1.90 meter lang en weeg 84 kilo.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De schoenen zijn goed, maar heb je ook laten kijken of de schoenen voor jouw voeten goed zijn?
Je kan ook een podoloog overwegen, die hebben veel verstand van voeten, wat goed is en niet goed.
Soms staat een wandelschoen als goed bekend, maar is deze gewoon niet passend voor jouw voet.
Ivana
9 jaar geleden
Het zal meer in je knieën zitten. Niet alle problemen zijn op te lossen. Spieraanhechtingen, te lange spieren, er zijn zoveel zaken die van invloed kunnen zijn. Er zijn mensen die van lopen niet gelukkig worden omdat het een te grote wissel op hun lichaam trekt. Een half uur is gezond, maar soms is een vierdaagse veel te veel.
Ga naar de huisarts, beter nog naar de fysiotherapeut en leg hem deze vraag voor. Hij geeft je gegarandeerd het juiste antwoord. Dat voorkomt dat je iets kapot maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies met 'slappe' knieën en enkels? Wat is er slap? Bedoel je daarmee de kapsels en de banden (zoals bij hypermobiliteit/hyperlaxiteit, die inderdaad vaak familiaal voorkomt), of zijn de spieren slap - of nog weer iets anders?

Het beste antwoord

Ja, want de dokter kan je helpen om er achter te komen waarom je pijnlijke knieën krijgt. De dokter kan je informatie geven en mogelijk verwijst hij/zij je door naar een fysiotherapeut of een andere arts. Dat je pijn krijgt is een teken dat er iets niet helemaal goed gaat. Het is belangrijk dat je weet waar je op moet letten, zodat je kan voorkomen dat het erger wordt. Voor nu is het alvast belangrijk dat je luistert naar je lichaam. Belast je knieën niet teveel. Loop liever meerdere keren per dag een klein stukje, dan in één keer zo ver mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens. +

Andere antwoorden (1)

Jazeker heeft zeker zin om naar de huisarts te gaan met deze klachten.
Deze kan bepalen waar je het beste terecht kunt om de klachten te verhelpen.