Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Soms zijn mijn voeten zo koud dat ik paarse tenen krijg. Herkent iemand dit en weet iemand of dat een naam heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Herkennen wel... Ik heb dat namelijk ook dikwijls. Iemand heeft mij wijsgemaakt dat het door een slechte bloedsomloop komt..

Het kan het fenomeen van Raynaud zijn, zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Raynaud Laat je huisarts er even naar kijken.

Doorbloeding van je vaten. Bij ouderen meestal ten gevolge van diabetes. Ga met je klachten naar je huisarts. Deze kan je evt doorsturen naar een vaatchirurg in Ziekenhuis. Oplossing; thermosokken kopen (bij Bever sport) en voeten regelmatig Masseren.

Dit verschijnsel heeft winterhanden en / of wintervoeten. Heeft te maken met verminderde doorbloeding in dat gebied. A.Vogel heeft een alternatief preparaat in druppels die dit bij langdurig gebruik , dit zal verminderen.