Nog even naar de huisarts of niet?

Ik heb vorige week dinsdag op wintersport mijn vinger 'zwaar gekneusd/gebroken' (zit bij de groeischijf konden ze niet met zekerheid zeggen of t gebroken of gekneusd was) k kon kiezen wel of geen gips heb het niet genomen want wou mijn laatste dag nog boarden (met heel veel pijn) k kan nu helemaal niet bewegen (k heb t gevoel als k een heel klein beetje doorduw dat er iets 'tussen' zit) , hij is nog steeds dik, blauw en heel pijnlijk. Zou ik nu toch nog even naar de huisarts gaan of niet?

Toegevoegd na 1 uur:
K ben toen wel die dag nog naar het ziekenhuis geweest voor foto's maar daar konden ze niet meer duidelijkheid geven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je pijn hebt aan je vinger altijd even naar de huisarts gaan. Vooral als je het gevoel heb dat er iets tussen zit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zou ik doen.

Als je je vinger niet kunt bewegen, en je hebt het gevoel dat er iets blokkeert, dan zou het kunnen dat er toch wat meer aan de hand is dan een forse kneuzing. Het kan ook zijn dat de zwelling ervoor zorgt dat het zo aanvoelt, maar ga gewoon voor de zekerheid even bij je huisarts langs, dat is inderdaad een verstandige actie op dit moment.

Tot die tijd: tape je vinger tegen de vinger ernaast, dan krijgt hij wat steun. Twee stripjes sporttape of leukoplast over de kootjes heen, waarbij je de gewrichten vrij laat. Dan kun je je vinger gewoon bewegen zolang dat niet te pijnlijk is, maar heeft hij wel wat steun van je 'gezonde' vinger.

Verder: hoog houden, dat gaat de zwelling tegen. Koelen zal nu niet veel meer doen tegen de zwelling, maar kan wel de pijn stillen. En je kunt paracetamol nemen, vooral handig als je 's nachts veel last hebt en daardoor niet goed kunt slapen.