Ik heb een tekenbeek gehad, het is nu een buldje en vaak jeukt hij erg. Er is heel licht een kring om geweest. Is dit gevaarlijk?

Het was echt een hele lichte kring die zich een beetje vershuifde. Er zat wel duidelijk een witte kring om. Het bultje is een beetje hard.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Naar de huisarts toe, je moet antibiotica tegen Lyme hebben.
Ik had hetzelfde een tijdje geleden, jeukend bultje met rood eromheen.
Het is een kuur van 2 weken, je hebt er weinig last van.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik weet niet in welke regio je woont, maar op veel plekken is een hoog percentage besmette teken.
Je kunt beter voor de zekerheid een kuurtje nemen dan dat je ziekte van Lyme krijgt. Dat schijnt geen pretje te zijn.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ik zit nu nog aan de Lyme pillen. Ik had een tekenbeet waar een rode cirkel van iets van 6 cm doorsnee omheen kwam, echt eng! Snel naar de huisarts gegaan en gelijk pillen mee.
Kimath
12 jaar geleden
ik had er helemaal geen kring omheen, alleen een effen rode cirkel.
Maar heb gelezen dat dat ook soms voor kan komen.

Andere antwoorden (5)

als ik jou was ging ik er toch mee naar de dokter

mijn zoon heeft een paar jaar geleden ook een teek op zijn lichaam gehad en daar heeft hij toen medicijnen voor gekregen

je kan er de ziekte van lyme van krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het kan zijn dat je de ziekte van Lyme ontwikkeld. Morgen naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar de huisarts ermee, zo spoedig mogelijk.
ikzelf ben na een niet-meteen herkende tekenbeet- te laat overigens- behandelt met anti-biotica, destijds drie maanden.
uiteindelijk heb ik allerlei andere ziektes ontwikkelt, maar niet bewezen tengevolge van de tekenbeet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder twijfel! Direct naar de huisarts! Ik heb het zelf ook gehad, en het plekje kan nog wel tot 9 maanden lang gevoelig blijven!
Je moet zoiezo een medicijnenkuur krijgen tegen de ziekte van lyme.
De ziekte is niet alleen gevaarlijk, maar kan zelfs een dodelijk gevolg hebben!
Bovendien als je de ziekte wil behandelen, vergoed je zorgverzekering niks!
Je moet in dat geval naar duitsland, want daar hebben ze goeie behandelingen.
Maar als je nu op tijd naar de dokter gaat, en medicijnen krijgt, is er niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat doen ze in duitsland?
Het eerste signaal van een infectie met de borrelia-bacterie is een rode kring met een donkere rand om de plek van de beet. Die valt nauwelijks op.
Als je de rode kring opmerkt, ook al is dat weken na de beet, ga dan naar de huisarts en vertel hem over de teek. Je hebt een antibioticakuur nodig. Als je snel naar de huisarts gaat bij klachten dan werkt de antibioticakuur bijna altijd.
Verder kun je een foto maken van de kring met een liniaal erbij. Een dag of een aantal dagen later doe je dat weer zodat je het verloop van de huiduitslag kan volgen. Dit is voor de arts belangrijk om te weten.