Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Altijd zeer harde ontlasting. is dat ongezond ?

Ik heb altijd zeer harde ontlasting. Is dit wel gezond ?
Ik heb eigenlijk nooit wc papier nodig. Slechts 1 velletje om even te checken of alles schoon is zeg maar.
Dat het risico op aambeien op latere leeftijd er is weet ik.

Maar hoe komt het dat mijn ontlasting altijd zo hard is. Ik heb nooit gevoelt hoor. Maar dat zie/hoor/voel je gewoon.
Ik heb trouwens slechts zeer zelden pijn bij het poepen. Doordat het zo hard is.

Maar ligt dit aan mijn manier van eten ? erg ongezond?!
Of komt het gewoon doordat ik goede darmen ofzo heb ?
Ik drink echt super veel dus daar kan het niet aan liggen denk ik. of juist wel? naja ik heb er geen verstand van ik hoop een van u wel.

Het is trouwens geen klacht maar interesse waardoor het komt. Kijk als het aan mijn voeding ligt dan zou ik er wel wat aan doen, denk ik. Maar ik wil er niet voor naar de dokter ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heeft u zeer waarschijnlijk niet elke dag een stoelgang.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord