Wat moet ik doen tegen rug en ribben pijn?

Ik ben pas 15 en heb na het opstaan altijd rugpijn.
En soms als ik gewoon zit,heb ik pijn onder mijn linker ribben.wat kan ik tegen deze pijn doen(behalve naar de doktor gaan)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Naar de dokter gaan kan altijd.
Wellicht is een nieuw kussen of een nieuw matras een optie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is goed.
Het lag aan mijn kussen.

Andere antwoorden (4)

Ga naar een fysiotherapeut of een manueel therapeut. Het zou kunnen dat je rug vergroeid is, daar kan een manueel therapeut oefeningen voor meegeven en je helpen om geen pijn meer in je rug te hebben. Ik heb het zelf ook gehad en door de oefeningen heb ik geen pijn meer. Mijn rug vergroeid ook niet verder. Vooral wanneer je zo jong nog bent moet je echt eens langs de dokter gaan, want nu kan je nog iets doen aan een (misschien) vergroeide rug. Het wordt vaak ook nog gewoon vergoed door je verzekering ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een massage en een heet bad en veel ontspannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de dokter gaan is sowieso goed, maar dat noem je zelf al.

Pijn in rug en net onder de ribben, en ook pijn tussen de schouderbladen, KAN (maar hoeft niet) worden veroorzaakt door een slecht matras, of een slechte bedbodem.

Kijk dus eens goed naar je bed. Geeft je bedbodem nog voldoende steun, en doet hij dat overal? Is je matras nog goed? Niet doorgezakt, niet te hard, niet te zacht? Als je de mogelijkheid hebt, kun je proberen een paar nachten achter elkaar in een ander (beter) bed te slapen - kijken of het helpt.

Als de pijn aan de zijkant van de rug zit, zeg maar in het zachte gedeelte boven je heupbotten en dan wat naar achteren, zou het een probleem met de nieren of de nierbekkens kunnen zijn. Maar dan zou je dat ook op andere momenten van de dag moeten voelen.

Toegevoegd na 3 minuten:

Je kunt, met een helper, zelf testen of je scoliose hebt.

Maak je rug bloot, ga rechtop staan, en laat de helper zijn vingertoppen links en rechts op je rug zetten (één vingertop links, en één vingertop rechts), ongeveer een handbreedte boven je broek.

Buig nu recht voorover - probeer maar met je vingers je tenen aan te raken. De helper zorgt dat zijn vingertoppen jouw huid volgen.

Als de helper ziet dat nu de ene vingertop hoger eindigt en de andere lager, dan heb je waarschijnlijk scoliose - zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scoliose . Laat dat echter door de arts controleren, die kan zo'n test veel beter uitvoeren dan een amateur.

Oh, en als deze test geen scoliose uitwijst, wil dat niet zeggen dat je geen scoliose hebt - het is ook mogelijk dat jullie de test toch verkeerd hebben uitgevoerd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Een osteopaat helpt vaak ook! Die kraakt het deel van jenlichaam waar jen klachten hebt, in dit geval je rug.