Rustig onder een warme douche gaan zitten.
de warme stoom openen je luchtwegen zich, wat weer wat adem geeft. Eventueel slijm in de longen wordt makkelijker opgehoest.

Ik (bekend met astma) merkte dat door de warme (liefst harde) straal op mijn rug een soort massage ontstaat vergelijkbaar met wat ze vroeger deden :Ze maakte kloppende bewegingen op borst of rug om het slijm los te krijgen. Zodat je het op kon hoesten. bij mij hielp dat altijd goed. Als het slijm uit je longen is (voor een deel) neemt de benauwdheid af.

Toegevoegd na 54 seconden:
de warme douche helpt natuurlijk ook tegen de kou..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een warme trui aan trekken en de ramen open zetten. Je krijgt het warmer en de muffe lucht verdwijnt.

Of, in geval dit van toepassing is, een warme trui aantrekken en je astma-medicatie nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het zelfde en uitzieken en idd ramen openzetten en medicatie innemen. als je verkouden bent word je erger benauwder dan voorheen tenzij je geen medicatie heb natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rustig blijven en wachten totdat het voorbij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een luchtige trui aan trekken of onder de douche gaan staan