Wat helpt beter bij bandenpijn? Gaan wandelen of rustig op de bank zitten?

Ik ben nu 17 weken zwanger en begin al aardig last te krijgen van bandenpijn.
Mijn vriend zegt dat wat vaker gaan wandelen goed voor mij is, maar na een vermoeiende werkdag wil ik het liefste gewoon rustig op de bank gaan zitten, omdat de banden bij mijn buik pijn doen.
Wat is wijsheid? Zal sowieso de verloskundige bellen voor advies binnenkort.

Ritsuka
5 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Luister naar jouw lichaam en jouw gevoel.
Ritsuka
5 jaar geleden
Ik neem het liefst rust. Ben al blij als ik een werkdag volbracht heb.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dan moet je dat gewoon doen.
Jouw vriend voelt niet wat jij voelt.
Uit ervaring weet ik dat doodmoe en bandenpijn heel normaal is en dat je dan gewoon rust moet nemen. Niet iedere vrouw blijft even fit. Wandelen kan juist meer last geven.
Goed voor jezelf en het kleintje in jouw buik zorgen!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het kan al heel zwaar zijn om te werken!
Niet elke vrouw rent tot de bevalling door, helaas.
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ritsuka! Ik heb al die jaren gedacht dat jij een man was! Haha. Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval:-D

Antwoorden (1)

Rustig op de bank zitten is beter in deze situatie.

Bandenpijn kan geen kwaad, is wel lastig.
Meerdere tips:
- rust nemen, daardoor vermijd je bewegingen die extra druk kunnen geven op banden of baarmoeder en kunnen je banden even tot rust komen
- buikspieren aanspannen geeft minder spanning op je banden of baarmoeder en je buik niet laten hangen, kan helpen tegen bandenpijn
- buik warm houden dan trekt de pijn uit je banden. Warme kruik of warmtedekentje helpt de spieren te ontspannen, kan helpen tegen bandenpijn
- vermijd lang staan. Als je zwanger bent en je buik teveel hangt kan dit bandenpijn veroorzaken. Vooral tijdens staan hangt je buik zonder enige ondersteuning. Probeer daarom voldoende te zitten tijdens de zwangerschap als je last hebt van bandenpijn.