Waar komt de typische geur van de huid na het zonnen vandaan?

Na een dagje zonnen heeft mijn huid een geurtje wat ik omschrijf als 'zonnegeur'. Hoe ontstaat dit en waar kkmt deze geur vandaan. Bij andere personen is dit ook het geval.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (4)

De geur van zonnebrandcrème of olie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn je huidcellen die verbrandt zijn. Je ruikt dus je verbrandde huid. Vind het persoonlijk altijd wel aangenaam ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geur die je nog ruikt na het zonnen is een typische UV geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens mij ook een soort van licht verbrand geurtje, vind het ook wel aangenaam :)