Na een week van een abortus van 4 weken zie ik nog steeds bloed vlekken van een donkere kluer. Kan ik een viganale douche gebruiken.

Ik hen na de abortus geen antibiotica gekregen. De doktel zei dat de fetus klein was en dat het dan niet nodig is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik het goed begrijp heb je het een week geleden laten doen? Dan kan het wel kloppen hoor, dat je af en toe nog wat donkere bloed krijgt. Je lichaam heeft heel wat laten gebeuren he, en dat heeft tijd nodig te herstellen. ( Heb het zelf recent gehad ) Als je komende week nog bloed, kun je natuurlijk altijd even bellen met de kliniek of het juist is, of dat je alsnog antibiotica krijgen kan. Sterkte!!

Bloedverlies na een abortus kan variëren: het kan enkele dagen duren, maar het kan ook een of twee weken aanhouden. Soms gaat het bloedverlies over in een bruinige afscheiding die kan aanhouden tot uw eerstvolgende menstruatie. Een vaginale douche is volgens mij niet nodig. De vagina reinigt zichzelf.

Bronnen:
http://www.rutgersstimezozned.nl/9-2nazorg.htm

Ik zou nog even geen vaginale douche gebruiken! Het is pas een week geleden, ik denk dat je dan juist meer kans loopt op infecties o.i.d. Het is toch een ingreep geweest, en ik denk niet dat je dat risico wilt lopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100