Ik heb er af en toe last van dat ik wazig zie. Het lijkt dan alsof er vuil op mijn bril zit maar die is schoon, ook als ik knipper blijft het wazig.??

Het lijkt alsof er vocht op mijn oog zit, maar dit gaat niet weg, het duurt meestal een minuut of 5 a 10.

wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.5K

Antwoorden (6)

Het kan dat je oogspier vermoeid is, zodat je niet helder ziet, maar ipv hier allerlei andere enge dingen te verzinnen kun je beter een afspraak met oogarts maken
11 jaar geleden
Scheurtje op de hoornvlies, dan ga je wazig zien! Al zie je dat vaak alleen bij mensen met lenzen, terwijl je zegt dat je een bril hebt.

Afspraak maken met de huisarts! Wazig zien kan nooit goed zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik jou was ging ik zeker naar de huis- of oogarts.

Wazig zien is een veel voorkomend probleem. Sommige mensen hebben continu last van een wazig zicht; bij andere treedt wazig zien plotseling en/of tijdelijk op. Het kan zelfs zo zijn dat bestaande wazigheid plotsklaps verergert…
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat je een (lichte) ontsteking aan de binnenkant van je ooglid hebt. Als het 'puistje' even open gaat vertroebelt de rommel die er uit komt je zicht tijdelijk.
Het zou dus een 'zandkorrel' kunnen zijn die bij Rosacea voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan van alles zijn. Het kan bijvoorbeel ook oog-migraine zijn. Het beste kan je gewoon naar de dokter gaan als je denkt dat het uit de hand loopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook geregeld. Heb je al eens in de spiegel gekeken? Ik heb namelijk vaak een stofje of slaap in mijn oog zitten, precies op de pupil. Met knipperen gebeurt er niets, dus veeg ik het zelf naar de zijkant van het oog, en pak ik het er zo uit.