Wordt je ongesteld als je twee keer heb doorgeslikt, midden in de derde strip stopt, terwijl je eigenlijk nog twee weken moet afmaken op de strip?

Ik heb de pil nu 2 keer doorgeslikt. Ben nu bij mijn 7de week. Als ik nu stop wordt ik dan ongesteld of moet ik de twee weken die op de strip staan afmaken? Ik wil het liefst nu ongesteld worden en niet weer over twee weken. Ik ga dan weekendje weg dus zou het dan voor de derde keer door moeten slikken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zodra je stopt met de pil, rijg je binnen een week een onttrekkinsbloeding. De drie weken die je normaliter moet doorslikken voor je stopweek, kun je een heel eind rekken, maar het hoeven niet per se blokjes van drie of vier weken te zijn. Als je na een week weer opnieuw begint, blijft hij ook gewoon veilig.

Je kunt hem overigens ook met een gerust hart heel lang achter elkaar door blijven slikken ; een half jaar is zeker geen probleem. Slik je hem langer dan een jaar door, dan loop je wel een risico op een doorbraakbloeding, maar dat is voornamelijk vervelend, niet zozeer gevaarlijk.

Je kunt dus gerust nu een stopweek ingelasten, maar ook gewoon doorslikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de eerste strip hebt afgemaakt, kun je met de strips daarna stoppen wanneer je wilt. Ookal neem je er maar 1 om het een dag uit te stellen. Dus als je nu stopt, word je nu ongesteld (tenminste, over een paar dagen).