is norit nog goed als hij over datum is?

Ik heb nog een doosje norit (dicht). Maar hij is al ruim een jaar over datum. Kan ik deze nog gebruiken en werkt hij dan ook nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.1K
Pieter2011
13 jaar geleden
Ach, het ergste dat je kan overkomen is dat je er diarree van krijgt ;)
Nee, die zijn nog goed, hoor! Je kunt ze gerust innemen.

Antwoorden (6)

Je kunt er het beste even aan ruiken, ruikt het nog goed, dan is het waarschijnlijk nog in orde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het nog gewoon gebruiken. Fabrikant geeft alleen geen garantie meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wel, het is toch gewoon koolstof. dingen als mosterd of honing zouden volgens mij ook geen datum hoeven hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat kan gewoon. De houdbaarheidsdatum staat erop om te garanderen dat het tot die datum nog optimaal werkt, daarna kan de werking verminderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwaar die min?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij hoor, norit is een vrij onschuldig middel (alleen niet gebruiken bij vergiftigingen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dankjewel dat vind ik lief van je :)
Gewoon weggooien, dat wilt u niet in uw bloedbaan krijgen. Koop nieuw, dat is wel zo zeker.
Bij twijfel niet gebruiken, anders stond de vraag niet hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norit komt niet in de bloedbaan, maar bind in het spijsverteringsstelsel wel giftige stoffen aan zich en neutraliseert ze.
Utrecht
13 jaar geleden
wat een overdreven reactie. Zeker niet op inhoudelijke kennis gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo overdreven? nb ik geef nooit minnen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn huisarts zegt dat medicijnen een veel kortere houdbaarheidsdatum op het doosje dragen dan ze in werkelijkheid houdbaar zijn. Dit doen de fabrikanten om de termijn van hun aansprakelijkheid te verkleinen en hun omzet te vergroten. Je kunt ze dus nog gewoon innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 1 jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norit is koolstof. Je kunt ook gewoon een blokje houtskool opeten, alleen is dat wat minder handzaam. Er verandert echt geen klap aan Norit, al is het 6 jaar over de datum.
Mijn huisarts zegt dat medicijnen een veel kortere houdbaarheidsdatum op het doosje dragen dan ze in werkelijkheid houdbaar zijn. Dit doen de fabrikanten om de termijn van hun aansprakelijkheid te verkleinen en hun omzet te vergroten. Je kunt ze dus nog gewoon innemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja na een jaar Sxiopo. Mijn huisarts heeft mij verschillende keren medicijnen gegeven die over de datum waren. Daarom vroeg ik hem hoe dat zit met die datum.