is norit nog goed als hij over datum is?

Ik heb nog een doosje norit (dicht). Maar hij is al ruim een jaar over datum. Kan ik deze nog gebruiken en werkt hij dan ook nog?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt er het beste even aan ruiken, ruikt het nog goed, dan is het waarschijnlijk nog in orde.

Ik zou het nog gewoon gebruiken. Fabrikant geeft alleen geen garantie meer.

volgens mij wel, het is toch gewoon koolstof. dingen als mosterd of honing zouden volgens mij ook geen datum hoeven hebben

Ja hoor dat kan gewoon. De houdbaarheidsdatum staat erop om te garanderen dat het tot die datum nog optimaal werkt, daarna kan de werking verminderen.

Gewoon weggooien, dat wilt u niet in uw bloedbaan krijgen. Koop nieuw, dat is wel zo zeker. Bij twijfel niet gebruiken, anders stond de vraag niet hier.

Mijn huisarts zegt dat medicijnen een veel kortere houdbaarheidsdatum op het doosje dragen dan ze in werkelijkheid houdbaar zijn. Dit doen de fabrikanten om de termijn van hun aansprakelijkheid te verkleinen en hun omzet te vergroten. Je kunt ze dus nog gewoon innemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100