Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Concerta en energie?

Ik gebruik nu al 2 jaar lang 36 mg Concerta, voor mijn ADHD. Ik word ouder en zit op de middelbare school en drink regelmatig één blikje energie drink (euroshopper) van 200 ml en vroeg me af of dat schadelijk/gevaarlijk was, of dat misschien door de dosis die ik neem het slechte effect van enerie afneemt, want ik slaap de laatste tijd MET ENERGY beter dan vroeger zonder!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

1 blikje is niet zo erg. en ja de effecten zijn niet allemaal duidelijk. ik denk niet dat door Concerta het opwekkende effect afneemt ik denk dat je niet zo gevoelig bent voor cafeïne. ik kan na 3 koppen sterke koffie ook in slaap sukkelen. zelfs beter omdat het lekker warm is en omdat ik stiekem een beetje verslaafd ben aan koffie. denk nou niet dat je verslaafd bent aan energy drank want 1tje per dag is prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als energydrink gevaarlijk zou zijn, zou het in de bijsluiter van Concerta vermeld moeten staan!
Concerta houdt je alert, vandaar dat je moeite met slapen kunt hebben.
Dat je nu beter slaapt, komt doordat je al 2 jaar op dezelfde dosis zit. Dat is gewenning en misschien ben je langer en zwaarder geworden en krijg je nu daardoor eigenlijk een lichtere dosis medicijnen binnen dan toen je 2 jaar geleden begon (kleiner en lichter gewicht).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding