Je _moet_ niet stoppen, het mag. Omdat vrouwen het soms eng vinden als ze niet "ongesteld" worden (wat je niet wordt als je de pil slikt, het is een onttrekkingsbloeding), werd het systeem 3 weken slikken, 1 week niet ingevoerd.
Je kunt in principe gewoon doorslikken, je kunt dan wel 1 of 2 keer per jaar een 'doorbraakbloeding' krijgen (die komt ondanks dat je de pil slikt).
Het grootste risico als je de pil dóórslikt is dat je lijf in de war _kan_ raken, ik heb dat zelf gehad en toen bleef ik continu een beetje bloed verliezen en een keer per maand kreeg ik een soort menstruatie-achtige pijn en heftiger bloedverlies. Toen heb ik op advies van de huisarts weer een tijdje stopweken ingevoerd, waarna het weer goed ging. (Plan was om weer door te gaan slikken, maar wegens andere medische reden ben ik nu helemaal met de pil gestopt.)
Maar je wordt niet blijvend onvruchtbaar van de pil, alleen zolang je 'm slikt. Als je ermee stopt, wordt de eisprong niet meer verhinderd en ben je weer net zo vruchtbaar als voor je de pil ging slikken.