Wat moet ik doen? Zie uitleg

Mijn afscheiding stinkt heel erg en als ik in de klas zit ruik ik het soms ook maar niemand heeft er ooit wat over gezegd maar wat moet ik doen? Ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Ik zou er eerst iets over opzoeken op internet. Wat het misschien zou kunnen zijn. Maar ik zou gewoon tegen je moeder zeggen: mam, ik vind dat mijn plas/poep zo raar ruikt! Misschien weet zij wel wat het is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist geen inlegkruisjes gebruiken maar gewoon katoenen onderbroeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft het met veranderende hormonen te maken en is er niets aan de hand.Waarschijnlijk ruiken anderen het ook niet omdat die verder van jou af zitten.
Maar waarom zou je het niet tegen je moeder zeggen? Zij is toch de aan gewezen persoon om er over te praten? Neem haar in vertrouwen!
Je kunt evt. naar de huisarts gaan om advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel redenen waarom je afscheiding kunt hebben. De ene reden is wat vervelender dan de andere. Bijvoorbeeld bij een schimmelinfectie jeukt het heel erg, en bij andere oorzaken is de geur soms vervelend.

Er zijn veel tips en adviezen, maar de beste oplossing weet je pas als je ook weet wat de oorzaak van jouw afscheiding is.

Hoe dan ook is katoenen ondergoed dragen een aanrader. Inlegkruisjes zijn niet echt goed, maar als je erg veel vloeit kan ik me voorstellen dat je niet zonder inlegkruisje durft.
Verder moet je dat hele gebied nooit met zeep wassen. Daardoor verandert de zuurgraad van je vagina en heb je meer kans op schimmelinfecties. (Schimmel is géén geslachtsziekte!!!! zelfs een absolute maagd kan het krijgen.)

Afscheiding, geurtjes, af en toe jeuk, dat hoort net zo erg bij vrouw zijn als ongesteld worden. Alle vrouwen hebben er wel eens last van. Je hoeft je er dan ook niet voor te schamen, zeker niet tegenover je moeder. Praat er met haar over. Als je de oorzaak wilt weten, kun je beter eens naar de huisarts gaan, die kan je verder helpen en weet meestal ook hoe je jouw specifieke klacht kunt verhelpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord. En inderdaad, nooit met zeep wassen!
Als het vaginale afscheiding is, dan zou je Lactacyd kunnen kopen. Dat is een soort van zeep die dezelfde zuurtegraad als je vagina heeft.
Gebruik geen gewone zeep om je "van onderen" schoon te maken. Die zeep heeft een andere ph-waarde dan je vagina en zorgt er voor dat er juist méér afscheiding komt.

Bij deze link kun je een monstertje van lactacyd aanvragen.

Als je afscheiding troebel of een donkere kleur heeft, en je bent niet ongesteld, dan is een bezoekje aan de huisarts raadzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je vaginitis.
De vagina is een kwetsbaar orgaan, omdat het in direct contact staat met de buitenlucht. Bovendien is het er warm, waardoor bacteriën er goed kunnen gedijen.

De afscheiding is hierbij grijswit, stinkt en geeft jeuk.

Je zal toch je moeder moeten inlichten, want je hebt verder advies nodig van een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een véél te snelle conclusie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens, daarom een - Siska, ook al ben je huisarts/gynaecoloog of wat dan ook, dan kun je niet zo stellig iets beweren. Mocht je wel voornoemde beroep(en) hebben, dan vind ik het helemaal niet in de haak hier zomaar een consult te geven.
Na mijn bevallingen kreeg ik daar ook last van en toen gebruikte ik lactacyd en dat helpt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de kleur wel gewoon normaal ?
Als het groen/geel is zul je echt naar een dokter moeten.
Ik weet niet hoe oud je bent en dus ook niet of je sexueel actief bent maar als dat wel zo is kan het een SOA zijn,zo niet zou je eens op Google moeten zoeken naar Gardnerella,dat is een bacterie de daar aanwezig hoort te zijn maar als die in overvloed is krijgt je afscheiding een beetje groen/gele (pus) kleur en ruikt niet fris.
Gewoon tegen je moeder vertellen,die heeft daar echt wel begrip voor ;-)
Als je oud genoeg bent bel je de dokter en ga je langs zonder dat je moeder het weet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak even een afspraak bij jouw dokter en vraag gewoon hoe en wat. Dat is de enige die er iets zinnigs over kan zeggen.