Ja; Er wordt continue sperma aangemaakt en opgeslagen voor 'later gebruik'. Als jij elke dag klaarkomt, spreek je continue die voorraden aan, waardoor de voorraadkamers nooit compleet vol raken, en je dus minder sperma hebt dan wanneer je elke paar dagen zou klaarkomen.
Het kan overigens geen kwaad.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Per dag kan je 70M zaadcellen produceren, bij klaarkomen kunnen er wel 200M zaadcellen vrijkomen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, ik geloof het wel....Je hebt zaadballen en ooit raken die leeg bij veelvuldig gebruik. Bij het niet goed vol laten lopen gebruik je te veel de reserve......net als de benzine van een auto? (Zoiets heb ik me ooit laten wijsmaken maar of het zo is?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee! Wel een mooie gedachte XD, maar cellen (zaadcellen inbegrepen) raken niet op omdat ze zichzelf kunnen delen (ze verdubbelen dan). Het is dus niet zo dat we maar een bepaalde voorraad cellen hebben.
Nee, volgensmij niet.
Je spermaproductie past zich aan aan je "verbruik"
Als je je vaak aftrekt produceer je dus ook meer sperma.
Maar als je afentoe aftrekt en dan opeens veel vaker, is er dus minder voorraad".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sperma past zich aan... Stel je bent een week lang elke dag aan het aftrekken gaat je sperma er meer aandoen om meer te maken,
Dat zul je dan ook snel wel merken als je dan opeens een dag of 1 a 2 stopt met aftrekken,

Verder kan je sperma niet opraken of verminderen volgensmij
Maargoed ... Ik ben geen weterschapper Sorry ;) !!

( Hopelijk heb je hier wel genoeg aan.. ) !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kwaliteit gaat wel achteruit. Als je doelgericht seks wil om een baby te krijgen wordt er aangeraden niet elkedag sekste hebben. Bij een zaadbank mag je zelfs geen orgasme hebben gehad in de afgelopen 24 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wil doneren natuulijk. ;)
ja, als je elke dag de helft van een fles whiskey ofzo leeg drinkt dan word het steeds minder tot je geld spaart en een nieuwe kan kopen;p

voor de rest is het wel zo dat je beter bestand bent tegen prostaat kanker ^^ dus dat lijkt me ergens wel fijn