Waarom noemen wij het geslacht van een vrouw ook wel poesje ?

Wie kan mij vertellen waarom de bijnaam van de vagina ook wel poesje is. Het maakt niet uit hoe ik er naar kijk, maar ik kan er geen kat uithalen. En een kat met krullen heb ik ook nog nooit gezien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kat met krullen zit op de trap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten met krullen bestaan wel hoor, zoals de Selkirk, kijk hier maar: http://www.selkirkcat.com/images/custom/35935657.jpg .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En Van Dale Etymologisch helpt ons ook niet verder, die meldt alleen maar poes als vrouwelijke kat en zegt dat het klanknabootsend is (het blazen van de kat), in veel talen is het een soortgelijk woord.

Het beste antwoord

Van oudsher worden al vreemde "lieve" koos naampjes gegeven zowel aan het mannelijk als het vrouwelijk geslacht.

Reden hiervoor is volgens mij te zoeken omdat er vroeger niet over gesproken mocht worden
(dat was vies in het veeleer "christelijk" opgevoede westen).

Zelf tot vandaag ligt het vreemd in de mond (en tussen de oren) om tegen je partner te zeggen: "mag ik even jouw penis hebben of mag ik aan jouw vagina zitten... " niettemin dit het correct Nederlandse woord is.
het klinkt namelijk vrij afstandelijk.

Het ligt makkelijker in de mond/tussen de oren als: "mag ik jouw lieve pik/mag ik jouw lief/zacht poesje...."
en heeft meer kans op een positief antwoord dan hierboven.

Kortom je hoeft er niks in te zoeken en je heeft er zelf de benaming aan waar je jou het gemakkelijkste bij voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het is zacht, harig en wordt graag aangehaald.
13 jaar geleden
Hoog aaibaarheidsgehalte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Driehoekig,(als een poezenhoofdje) zachte beharing en inderdaad hoge aaibaarheidsfactor, het driehoekige aspect zag ik nog niet terug in een ander antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk zacht en harig. Aaibaar gehalte is erg hoog en als je het goed doet hoor je "miauw."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanwege de aaibaarheidsfactor. En als je poesjes aait, gaan ze spinnen :-)