Kun je onvruchtbaar worden van antidepressiva?

Als man

Weet jij het antwoord?

/2500

Antidepressiva veroorzaken onvruchtbaarheid bij mannen www.zielenknijper.nl "De patiënten hadden een normaal aantal spermacellen en gezonde sperma voordat ze antidepressiva gebruikten. Wanneer ze antidepressiva gingen gebruiken trad een ernstige verslechtering op van zowel het aantal spermacellen als de kwaliteit van het sperma door aantasting van het DNA. Sommige patiënten gebruikten af en aan antidepressiva en hadden eenzelfde resultaat. Het toont een sterke link tussen antidepressiva en onvruchtbaarheid." Lees meer: http://www.nujij.nl/gezondheid/antidepressiva-veroorzaken-onvruchtbaarheid-bij.9057528.lynkx#ixzz1xmTXmPHI

Bronnen:
http://www.nujij.nl/gezondheid/antidepress...

Die relatie was mij niet bekend, kennelijk is er een verband aangetoond. Voor hetzelfde geld komt er een onderzoek dat het tegendeel bewijst. Ik zou me er voorlopig niet erg druk om maken.

Onvruchtbaar weet ik niet wel is mijn ervaring met antidepressiva dat de zin in sex afneemt en met periodes gewoon weg is. Wel zou t zo kunnen zijn dat als de accu te lang stil staat hij vanzelf leeg raakt misschien is dat met sperma ook zo. Ik ben toen gestopt met antidepressiva vanwege de sex problemen en ben toen Jelqing gaan doen, dat heeft mij enorm geholpen.(is ook nog eens goed voor je prostaat).

Het kán maar er zijn altijd uitzonderingen op eender welke regel. Enerzijds hangt het ervan af wat de samenstelling van de antidepressiva is en anderzijds hangt het van de algemene immuniteit van de man af. Het is ook zo dat het depressief zijn op zich reeds een aanslag pleegt op ons immuunsysteem alsook op onze vruchtbaarheid, dit zowel bij man als vrouw. Het is dus niet zo omdat er op de bijsluiter staat dat er een kans bestaat op onvruchtbaarheid dat dit ook daadwerkelijk zo zal zijn. Doe wat extra moeite om elkaar aan te moedigen om de natuurlijke antidepressiva in jullie lijf aan te wakkeren door veel te lachen, veel om te gaan met constructief ingestelde mensen, minder kranten of andere slecht-nieuws-kanalen te raadplegen en op tijd en stond te ontspannen op het moment dat je daar zelf behoefte aan hebt, ook al houdt dat in dat anderen je misschien als lui zullen bestempelen. Het helpt namelijk om extra te gaan liggen omdat er dan een betere bloeddoorstroming komt in de hersenen en daardoor activeren we dus de hormonen die als natuurlijke oppeppers en/of antidepressiva fungeren. Liefs, Succes en Big Smile van me

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100