Wat voor knie klachten zijn dit mbv. Deze uitleg?

Hallo,

Sinds een week denk ik, heb ik best wel veen pijn in mijn knie. Ik kan regelmatig niet lopen vd pijn en traplopen is ook erg pijnlijk. Strekken en buigen doet ook erg zeer. Er zit ook een best wel erge zwelling en er zijn een soort van wittige vlekken te zien op de huid. Verders is de huid rondom mij knie ijskoud. Ben vandaag al bij de ha geweest, maar heeft zonder een röntgen of iets gezegd dat mijn banden verrekt waren en kreeg geen steunverband ofzo, moest maar naar huis en over 3 weken terug komen. Ik zou graag daarom hier willen weten wat jullie erover denken, dan kan ik meer uitpluizen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt verrekte kniebanden. Dat heeft je huisarts al gezegd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
maar hoe weet hij/zij dit zonder beeldvormend onderzoek mri e.d. De ha heeft t al vaker bij mij mis gehad, dus wil graag weten of het niet wat anders zou wezen

Antwoorden (2)

Een wildvreemde die je knie niet gezien heeft kan er echt niet meer over zeggen dan de huisarts die je onderzocht heeft. Blijkbaar is er ook sprake van een onsteking. De huisarts zal iets gezegd hebben over:
- wel of niet belasten, rust gunnen
- warme of koude compressen
- met het been omhoog of niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Allereerst: Daan hartelijk dank voor je reactie. Mijn huisarts heeft het niet over die 3 punten gehad, en heeft in het verleden al vaker een verkeerde diagnose gesteld (bij mijn enkel). Ze zei toen namelijk ook at mijn enkelband verrekt was en de volgende dag kon ik er niet meer op lopen en bleek het gescheurd te wezen....
Zoals ik jouw omschrijving lees heb je pijn aan je knie én een vochtophoping. Zou niet gek zijn, als je naar de huisarts teruggaat en vraagt om een doorverwijzing naar de Orthopeed.