Wat kan ik het beste doen bij spierpijn door stress?

Ik heb last van chronische stress. Voor mijn problemen krijg ik therapie, maar ik heb nog een lange weg te gaan. Nu merk ik dat ik spierpijn heb door de chronische stress, en als ik ergere stress heb gehad, doen mijn spieren meer pijn.
Heeft iemand advies voor hoe ik mij het best kan gedragen? Hoe kan ik het beste bewegen of waar moet ik rekening mee houden? Is er bepaalde voeding dat enigszins helpend kan zijn nu?
Zelf probeer ik spierontspanningen te doen en voldoende te slapen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Wat wij vaak gebruiken is, de ouderwetse heet waterkruik, dit verlicht de pijn en bevorderd de bloed doorstroming. Werkt beter dan aspirines. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als je gestrest bent trekken je spieren zich aan en daardoor krijg je spierpijn ik heb er ook lang last va gehad maar je moet het verschil tussen ontspanning en spanning ler hier een link voor ontspanningoefeningen https://www.ggzdrenthe.nl/ontspanningsoefeningen/ HET HELPT ECHT ALS JE HET LEERT!.