wat is een algehele malaise?

het staat zo een beetje in alle bijsluiters dat je het niet mag nemen bij algehele malaise. wat houd het precies in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
34.5K

Het beste antwoord

Dat zal voor iedereen iets anders betekenen.
En iedereen zal dat anders voelen.

`Malaise` wordt gebruikt om de algehele staat van ongemak, vermoeidheid of ziekte aan te duiden. Het is een symptoom van verscheidene ziektes.

Malaise is een toestand waarin het slecht gaat.
Een ongemak, een onbehagelijke toestand, landerigheid, gevoel van onwelzijn, onaangename gewaarwording, slapte, niet lekker in je vel zitten.

Ook:
1) Bedenkelijke toestand 2) Crisis 3) Depressie 4) Economische depressie 5) Economische slapte 6) Ellende 7) Gedrukte stemming 8) Gedruktheid 9) Gevoel van onwel zijn 10) Handelscrisis 11) Inzinking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals de Engelsen zeggen voel je je dan een beetje "under the wheather". Je voelt je gewoon over het algemeen beroerd. Zo'n gevoel alsof je griep hebt/krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het vage 'je niet lekker voelen'.

Denk bijvoorbeeld terug aan de laatste keer dat je de griep had. Waarschijnlijk had je wat specifieke klachten zoals aan de luchtwegen en hoofdpijn en je had ook koorts. Maar behalve die concrete dingen voelde je je ook in het algemeen ziek, slap, niet lekker. Je kon het niet aanwijzen, het zat niet op een bepaalde plek, je was gewoon niet lekker.

Dat gevoel is wat bedoeld wordt met 'algehele malaise'.