Last van mijn onderrug, wat is dit?

Hallo, ik ben een dame van 24 jaar (bijna 25) en heb al een tijdje last van mijn onderrug. Ik had dit zo af en toe maar de laatste tijd wat erger, ik kan het niet ontspannen zeg maar, het is een soort steek. Nu heb ik sinds een paar dagen ook een steek in mijn bovenbeen, het is een blijvende pijn sinds 2 dagen nu. Ben een paar maanden geleden naar de dokter geweest voor piin in mijn voet en hij zei dat het kwam door het dragen van hakken, terwijl ik al een hele lange tijd niet meer op hakken loop (bijna 2 jaar). De dokter zei ook dat ik door het dragen van hakken ook pijn in mijn rug kon krijgen.
Nu is mijn vraag, komt dit door het dragen van hakken of kan het iets anders zijn? İk ben wel van plan om naar de dokter te gaan, momenteel ben ik op vakantie. Is het iets waar ik me zorgen om moet maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Je rug bestaat uit zoveel spieren en hechtpunten en zenuwen, dat het vaak erg moeilijk is om een oorzaak te vinden. En al zou je het in die 3 richtingen zoeken, dan nog heb je kans dat het vanuit je grote teen komt. Of vanuit je schouders. Als je bv een pijnlijke teen hebt, en je gaat je teen ontzien door anders te lopen, dan gaat je enkel anders staan, je knieen, je heupen en dan ook je bekken wat aan je rug vastzit met o.a spieren.
De dokter zal je waarschijnlijk spierverslappers en pijnstilling gaan geven en je naar de fysio sturen. Die kan vaak een oorzaak vinden, maar zeker een goede behandeling voor jou lichaam afstellen.

suc6 en vooral blijven bewegen hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kunnen zo ontzettend veel dingen zijn, dat is echt niet te zeggen via internet.
En of je je zorgen moet maken, tsja, als je er al een tijdje meeloopt klinkt het niet als helse pijn en dan kan het vast nog wel wachten tot na je vakantie, aannemende dat je niet op wereldreis bent.
Dus na de vakantie, maar weer even langs de huisarts, wellicht daarna naar de fysio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook de zelfde verschijnselen gehad. Ik ben uiteindelijk gewoon naar de fysiotherapeut gegaan daar bleek dat er bij mij een zenuw bekneld zat die ook begon te ontsteken. Dus als je arts je afscheept kan je altijd gewoon naar de fysio bij de meeste zorgverzekeraars heb je daar geen verwijzing van de arts meer voor nodig

gr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt bekend. Ik dacht dat het mijn heup was maar in mijn geval was het een hernia. En als je denkt dat je daar te jong voor bent dan moet ik je helaas teleurstellen, je hebt er de perfecte leeftijd daarvoor :(

Hernia geeft bijna altijd uitstralende zenuwpijn naar de benen of andere extremiteiten. Ik kan er ook naast zitten maar ik zou er wel op blijven letten en als je problemen met naar de wc gaan of uitval (geen kracht of gevoel) hebt dan zou ik het doktersbezoek niet meer uitstellen. Kijk of je nog op je tenen en hakken kan staan/lopen.