Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds vrijdag heb ik last van pijn in mijn rechter onderrug, en gisteren heb ik ook last van uitstraling naar mijn rechter arm. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dit kan teveel verschillende oorzaken hebben om er iets over te zeggen. Pijn in de onderrug een één zijde kan komen door een verkeerde beweging, een verkeerde houding, maar ook een mechanisch probleem in de rug, zoals slijtage of beknelling, of iets interns zoals en nierbekkenontsteking of iets dat uitstraalt vanuit de buik.

Plotselinge, erg heftige pijn zonder duidelijke oorzaak is een goede reden om de huisarts te consulteren. Aanhoudende matige pijn die maar niet weggaat, is dat ook. Hetzelfde geldt voor elke pijn waar je je bezorgd over maakt.

Als je meer informatie geeft over het soort pijn, de plaats ervan, en eventuele al bekende problemen in je rug of buik, je leeftijd, gebeurtenissen die vooraf gingen aan het onstaan van de pijn, dan zouden we inderdaad kunnen speculeren over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Maar verstandiger is het om gewoon je huisarts te consuleren: die kan je onderzoeken, en kent je voorgeschiedenis, omstandigheden en eventuele andere aandoeningen. Een definitief antwoord ga je hier niet krijgen, hoewel er natuurlijk wel gesproken kan worden over mógelijke oorzaken en over wat meer of minder waarschijnlijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding