Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik voel me slap en misselijk, had toenstraks in rust een hartslag van 96 per minuut. Wat kan dit zijn, en wat te doen om me NU beter te voelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je veel suikers op vandaag, of energiedrink of koffie? Dan het daar wel aan liggen. Eet iets suikerrijks en vezelrijk. Een appel ofzo.

Je moet niet meer zelf je hartslag meten. Daar stijgt hij alleen maar van. 96 is hoog maar niet zorgwekkend. Ik weet niet wat je gegeten hebt. Mischien te weinig . Als je soep in huis hebt, pak dat dan. Anders thee en probeer te ontspannen. Pak naast thee dan een crackertje of wat yoghurt. Op het moment dat je misselijk bent, kan je ademen door je neus, dat wil wel helpen. Maar nogmaals je hartslag niet meer meten, dat maakt je alleen maar ongerust.

een sporter heeft een hartslag van 60-80, tot 90 is het normale gemiddelde, voor iemand met een matige conditie is onder de 100 normaal. je geeft weinig informatie, heb je wel goed gegeten, beweeg je wel genoeg, eet je wel goed. drink je alcohol, energiedrankjes of red bull, rook je, hoe oud ben je? om je nu beter te voelen/ eet een volkoren boterham emt een glas melk en maak een stevige wandeling van minstens een half uur. ' maar de enige die je het beste kan beoordelen blijft toch een dokter natuurlijk

Waarschijnlijk komt het door de combinatie van koffie en roken (jouw reacties). De nicotine en cafeïne samen hebben je hartslag verhoogt. Misschien had je dan ook nog niet gegeten. Dan wordt je van koffie en roken slap en misselijk.... Met een hartige hap zal je je snel beter voelen. (en minder koffie en sigaretten natuurlijk :)

Ik zou in bad gaan met een kopje thee heel ontspannend gaan doen en dan lekker slapen. Slaap lekkeren bedank me later maar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100